Sprzeczne informacje o karcie graficznej


(marc_in) #1

Witam.

Mam Radeona HD 4850.

Gdy w ATI Catalyst Control Center kliknę na Centrum Informacji>Sprzęt Graficzny to pisze tam, że rozmiar pamięci to 1024MB - to screen: http://img23.imageshack.us/img23/9941/atiuiv.jpg

natomiast w SiSoftware Sandra Lite klikając kartę Hardware>Display and Display Adapters na górze okna w polu Device pisze, że to karta 512 MB - to screen: http://img23.imageshack.us/img23/3955/sisanl.jpg

Więc ile pamięci wkońcu ma ta karta?


(Adalbert) #2

A co mówi GPU-Z?

Co jest napisane na fakturze?


(marc_in) #3

Na fakturze jest, że to 512.

W GPU-Z pisze, że jest to 512 MB.

Ale skoro jest to 512 to czemu w Ati Catalyst Control Center pisze, że 1024?


(Adalbert) #4

Bo program niedopracowany? Która wersja ACCC? Jaka dokładnie karta?


(marc_in) #5

No i Taktowanie GPU i pamięci: http://img18.imageshack.us/img18/9325/atigpuz.jpg


(Wiktor 1996 96) #6

hypermemory czyli 512mb bierze z pamięci ram


(marc_in) #7

Wersja Control Center to chyba: 8.5

a karta to ASUS ATI Radeon HD 4850 512 MB DDR3 (680/2100) i tak pokazuje w GPU-Z


(deFco247) #8

Ja mam to samo ze swoją grafiką: ASUS EAH3870 Top (czyli ATI Radeon HD3870 z podkręconymi zegarami).

W panelu CCC (wszystkie wersje od 7.1 do 9.3) pokazuje mi 1024 MB, w GPU-Z 512MB, w RivaTuner 512 MB, pod Linuksem w CCC 512 MB, w Advanced WindowsCare 1024 MB, w Ashampoo WinOptimizer 512 MB,... Mógłbym tak wymienić jeszcze kilka przykładów.

ISTNE MASŁO MAŚLANE!!!


(Wiktor 1996 96) #9

tu chodzi o hypermemory


(marc_in) #10

a co z taktowaniami GPU i pamięci?

W ACCC wygląda to tak: http://img24.imageshack.us/img24/6264/atizegary.jpg

a w GPU-Z tak: http://img24.imageshack.us/img24/9500/gpuzzegary.jpg


(Adalbert) #11

Jeżeli pytasz o faktyczne wartości, to raczej GPU-Z się nie myli. Jak chciałbyś podkręcać, to użyłbym raczej programów od Asusa http://pl.asus.com/products.aspx?l1=2&l ... odelmenu=1 (masz linki tam)

Widać, że ACCC jakoś średnio radzi sobie z odczytem parametrów kart Asusa. :slight_smile: