Sterownik ATI

(Pysia1976) #1

Witam

Mam spory problem - kupiłam laptopa ASUS i od czasu jak zaczęłam ostro pracowac na Wordzie, nie mogłam wybierac litery "c" z kreską - nawet teraz nie mogę. Inne polskie litery wchodzą a ta nie, ale to nie jest mój problem. Na podstawie któregoś z forum, za radą, odinstalowałam chyba jakiś sterownik - komunikat "Nie jest zainstalowany żaden sterownik graficzny ATI albo sterownik ATI działa nieprawidłowo".

Po restarcie ekran kompa nie jest normalny, wydłużony i nieproporcjonalny, nawet jak zmienię rozdzielczośc.

Proszę o poradę co mam znowu zainstalowac aby wróciło do poprzedniego stanu. Nadmieniam iż za bardzo nie znam się na kompie.

Pozdrawiam

Ilona

(Srebrny Wilk) #2

Temat już wałkowany.

Najpierw zmień, lub ustaw sekwencję klawiszy (Hot keys) w CCC na Ctrl+Shift+C - domyślnie jest Ctrl+Alt+C, co oznacza "ć" na polskiej klawiaturze w układzie programisty.

Potem możesz ew. wyłączyć obsługę Hot keys w CCC i po problemie.

(Pysia1976) #3

Z tym to jakoś przeżyję.

Ale najważniejsze jaki teraz sterownik mam wgrac... bo nie idzie siedziec przy takim rozjechanym monitorze...

(Srebrny Wilk) #4

Jeśli masz kłopoty z "ć", to znaczy, że masz już zainstalowany sterownik ATI z CCC, właściwy dla tej grafiki.

Musisz zatem, tylko ustawić optymalną rozdzielczość. Dla matrycy LCD optymana jest jedynie jej naturalna rozdzielczość.

Każda niższa od naturalnej będzie dawć rozmazany obraz, a wyższa również rozmazany, lub nawet może nie być obsłużona i ekran zostanie wygaszony.

W przypadku laptopów z matrycą 15,4' jest to najczęściej 1280x800. W przypadku droższych modeli może być 1440x900, 1680x1050 i w najdroższych 1920x1200.

(Pysia1976) #5

Ale jeśli wchodzę na CCC to nic nie wyskakuje, nawet jak wejdę ATI Restart Runtime, to wyskakuje mi że brak sterowników. Po włączeniu laptopa od razu miałam komunikat że brak sterownika. A rozdzielczośc mam na maxa 1024x768 i nie jest to obraz jaki był wcześniej. Monitor 15,4.

(Pysia1976) #6