SUSE 10.1/ LAN i FAT32 (problem)

Witam!

Moim problemem jest konfiguracja sieci LAN. Jestem w sieci lokalnej, wcześniej pod windowsem wpisywałem normalnie adres IP bramy, klienta (czyli mój), maskę i działało… A teraz wpisuję adres IP, maskę i nie działa.

Więc prośba brzmi: co, gdzie i jak mam wpisać/skonfigruować.

Adresy i inne szmery-bajery do wpisania:

Adres IP: 192.168.0.7

Maska: 255.255.255.0

Adres IP bramy: 192.168.0.1

DNS: 194.204.159.1

194.204.152.34

Następnym problemem jest brak partycji FAT32 pod SUSE. Podobno w SUSE można odczytywać partycje FAT32. Mam na niej muzykę w mp3. Co zrobić aby była widoczna?

To jakaś radiówka ??

Ja w mandrivie żeby mi widziało partycje z windowsa musiałem przy instalacji w punkcie montowania wpisać /mnt . Mi taki sposób działa. Spróbuj.

To jest neostrada rozdzielana przez router.

System mam już postawiony, a formatować znowu już nie mam siły :confused: I gdzie jest “punkt montowania”? Jestem totalnym laikiem w świecie Linux’a, od wczoraj mam zainstalowane SUSE, więc proszę o łopatologiczne tłumaczenie i wyrozumiałość…

Może w jakimś centrum sterowania możesz zmienić ?? Na mandrivie mam coś takiego co się nazywa hard drake. Poszukaj, może w suse jest coś podobnego.

pokaz co masz w pliku /etc/fstab

/dev/hda1 /. reiserfs ac1,user_xattr 1 1

/dev/hda2 /usr. reiserfs ac1,user_xattr 1 2

/dev/hdd1 swap. swap. defaults 0 0

proc. /proc. proc. defaults 0 0

sysfs. /sys. sysfs. noauto 0 0

debugfs. /sys/kernel/debug. debugfs. noauto 0 0

usbfs. /prco/bus/usb. usbfs. noauto 0 0

devpts. /dev/pts/ devpts/ mode=0620,gid=5 0 0

/dev/fd0 /media/floppy. auto. noauto,user,sync 0 0

Przepisywane z kompa z SUSE, bo nadal mam na nim problem z internetem :confused:

czyli musisz ta partycje zamontowac czyli tworzysz katalog np. /mnt/win i w konsoli

mount /dev/hdaX /mnt/win

X oznacza numer partycji ktora chcesz zamontowac, zawartosc partycji bedzie w folderze /mnt/win

Jeszcze pytanie prozaiczne: Gdzie mam stworzyć ten folder?