System nie wykrywa całej pamięci ram

Witam!

Problem jest w tym, że mam 2x 2gb kości ram, a system wykrywa 2,9gb. Wiem, że w 32bit, wykrywa około 3,2gb, ale przed wymianą płyty głównej, system wykrywał 3,5gb.

Jest możliwość, zrobienia tego “błędu”?

Pozdrawiam!

Jaką masz pojemność pamięci karty graficznej? Bo słyszałem, że system wykrywał ilość ramu równą CAŁY RAM - PAMIĘĆ KARTY GRAFICZNEJ :smiley: no googlach pewnie trochę o tym jest.

Chodzi o pamięć karty graficznej? 1024 mb.

Jestem w tym bardzo zielony

Masz moduły, a nie kości. Wszystko jest u ciebie dobrze.

Zainstaluj dobie windowsa x64 i nie będzie widział ram tak jak trzeba… :wink:

Piczer , bardzo “niewyraźnie” napisałeś o co ci chodzi, ale masz rację (z tego co zrozumiałem).

Gleboczko , oczywiście (jeśli masz zamiar) instaluj tylko Vistę x64, Windows XP x64 jest prawie w ogóle nie wspierany,

nie ma do niego sterowników i jest tylko po angielsku.

Gleboczko , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Poza tym nie pisz całych postów pogrubioną czcionką.

Znacznik [b] służy do wyróżniania istotnych części tekstu.

Ile kosztuje vista 64bit? Jest lepszy niz xp? Gierki normalnie puszczają?

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o Windows 7 x64, który jednak jeszcze jest w fazie RC. :frowning:

Vista x64 kosztuje różnie, zależy jaką wersję chcesz kupić (Home Basic, Home Premium, Business i Ultimate).

  • Home Basic ok. 370 zł

  • Home Premium ok. 480 zł

  • Business ok. 610 zł

  • Ultimate ok. 830 zł

Są różne argumenty za i przeciwko Viście. Z jednej strony ma dosyć duże wymagania sprzętowe (u ciebie nie będzie z tym problemu),

niektóre programy z XP nie będą działać, gry akurat będą miały lepsze efekty (DirectX10) :slight_smile: .

Ludzie niejednoznacznie wypowiadają się nt. interfejsu Aero (przezroczyste okna), inni go nienawidzą za zamulanie komputera, a z kolei inni chwalą za wygląd (choć są tacy co go nie lubią :o ).