Szukam programu do powiększenia obrotów wiatraka w laptopie

Cześć!

Podkręciłem kartę graficzną w laptopie. Mam podstawkę chłodzącą ale i tak jest trochę za ciepły. Chciałbym znaleźć program, który powiekszy mi obroty wiatraka w laptopie aby ciągle chodziły na maksymalnej prędkości (nie ważne że będzie głośno bo zawsze mam tak głosno gry że nawet odkurzacza nie słychać). EVGA Precision nie powiększa obrotów (suwak nie działa), Speed Fan też nic chyba nie robi ( nie znam się na nim ale większość nie działa)

Czego użyć?

sprawdź RivaTuner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

ale tobie raczej chodzi o wiatrak na procesorze?

trzeba by poszukać coś co go obsługuje, na dobry start podaj nazwę i model laptopa :wink:

Sam zwiększy obroty jak będzie zbyt gorąco.

Ale ja chce żeby miał większe maksymalne obroty (jeśli się da), na Speed Fanie i tak ustawiałem minimal na 100% ale jest tylko o 3 stopnie mniej a wiatraków nie słychać jak zawsze (chyba mam tylko jeden ale całego nie dałem rady rozkręcić). Laptop jest na vbi, a nazwy nie znam bo ze sklepu w którym kupowałem już usuneli je… Riva Tunera próbowałem do podkręcenia ale nie wykrywa mi sterowników karty (mam najnowsze) i ma zablokowane funkcje.

Dodane 26.06.2009 (Pt) 18:40

Nie nie chodzi mi o procesor. Chodzi mi żeby grafika miała mniej niż 71*C (tak jest przy grach i raz zdarzyly mi się czarne pasy u dołu ekranu, potem z podkręconych z 513 do 567 mhz zrobiło się ledwo ponad 300 ale restart pomogl). Chociaż jednak nie wiem czy tu chodzi o ciepło. Zmniejszyłem to trochę gdy były pasy (miałem 578) i zniknęły. Pomyślałem że może zniknął też jak zrobię 580 i wtedy właśnie musiałem restart robić.

Dodane 26.06.2009 (Pt) 18:42

Speedfan mówi tak:

GPU:54C

HD0:31C

CORE 0: 49C

CORE 1: 50C

SPEED01 100%

SPD02: 100%

Automatic fan speed jest na off

w configure na speed

spd01 min 100% max100%

02 tak samo

automatically variated na on

Może coś zmienić żeby mocniej chodziły?

Dodane 26.06.2009 (Pt) 18:44