Technikum Telekomunikacyjne czy Informatyczne?

(Przemo1999) #1

Witam. Jestem uczniem klasy 3gminazjum. Mam problem który polega na wyborze szkoły. Wybrać Technikum Informatyczne czy Technikum Telekomunikacyjne? Ja niby zawsze lubiłem się bawić w komputerach[robić strony, czytać wszystko co możliwe o komputerach no i mnie to interesowało] ale nie jestem pewny czy informatyka to jest ten zawód który chciałbym w przyszłości wykonywać ;/

Zainteresowało mnie również Technikum Telekomunikacyjne.

Teraz nie mam pojęcia co zrobić.... Może ktoś pomoże mi i powie jakie technikum wybrać?

Czy po szkole telekomunikacyjnej będę miał większe możliwości co do pracy? Z tego co słyszałem informatyk po technikum to co najwyżej rowy może kopać :expressionless: :confused: . Po technikum telekomunikacyjnym ponoć jest więcej ofert pracy ...

Proszę o jaką kol wiek pomoc.. z góry dziękuje:)

(Persifall) #2

Rowy kopać? Pamiętaj, że są jeszcze studia. Idź na to co bardziej “czujesz” - ciekawi, interesuje. Poczytaj sobie na temat tych kierunków.

(Cosik Ktosik) #3

Najpierw odpowiedz, czy zamierzasz iść na studia. Jak, tak to zrób tak, jak Rożek , mówi.

Jeśli nie, to faktycznie lepsze doświadczenie oferują technika telekomunikacyjne. W informatycznych dużo nie nauczą i to widać potem na studiach (jestem wykładowcą na uczelni informatycznej). Także więcej ofert pracy można znaleźć dla technika telekomunikacji. Od informatyka oczekuje się rozwiązywania problemów i większego doświadczenia, a tego technikum racze nie daje (potrzebne są studia).

(Przemo1999) #4

No zamierzam iść na studia… ale maturę muszę zdać… a to chyba największy kłopot… chciałbym jednak mieć pewną szkołę… nawet jak maturę zdam… to mogę uzyskać za słaby wynik żeby później jeszcze na studia informatyczne iść…

(Cosik Ktosik) #5

To już musisz się dowiedzieć, jaki jest poziom nauczania w danym technikum. Jaka jest jego renoma? Na studia można iść także po liceum, z których też najwięcej jest studentów na Informatyce.