Technikum Telekomunikacyjne czy Informatyczne?

Witam. Jestem uczniem klasy 3gminazjum. Mam problem który polega na wyborze szkoły. Wybrać Technikum Informatyczne czy Technikum Telekomunikacyjne? Ja niby zawsze lubiłem się bawić w komputerach[robić strony, czytać wszystko co możliwe o komputerach no i mnie to interesowało] ale nie jestem pewny czy informatyka to jest ten zawód który chciałbym w przyszłości wykonywać ;/

Zainteresowało mnie również Technikum Telekomunikacyjne.

Teraz nie mam pojęcia co zrobić… Może ktoś pomoże mi i powie jakie technikum wybrać?

Czy po szkole telekomunikacyjnej będę miał większe możliwości co do pracy? Z tego co słyszałem informatyk po technikum to co najwyżej rowy może kopać :expressionless: :confused: . Po technikum telekomunikacyjnym ponoć jest więcej ofert pracy …

Proszę o jaką kol wiek pomoc… z góry dziękuje:)

Rowy kopać? Pamiętaj, że są jeszcze studia. Idź na to co bardziej “czujesz” - ciekawi, interesuje. Poczytaj sobie na temat tych kierunków.

Najpierw odpowiedz, czy zamierzasz iść na studia. Jak, tak to zrób tak, jak Rożek , mówi.

Jeśli nie, to faktycznie lepsze doświadczenie oferują technika telekomunikacyjne. W informatycznych dużo nie nauczą i to widać potem na studiach (jestem wykładowcą na uczelni informatycznej). Także więcej ofert pracy można znaleźć dla technika telekomunikacji. Od informatyka oczekuje się rozwiązywania problemów i większego doświadczenia, a tego technikum racze nie daje (potrzebne są studia).

No zamierzam iść na studia… ale maturę muszę zdać… a to chyba największy kłopot… chciałbym jednak mieć pewną szkołę… nawet jak maturę zdam… to mogę uzyskać za słaby wynik żeby później jeszcze na studia informatyczne iść…

To już musisz się dowiedzieć, jaki jest poziom nauczania w danym technikum. Jaka jest jego renoma? Na studia można iść także po liceum, z których też najwięcej jest studentów na Informatyce.