Telewizja Cyfrowa - czy telewizory się nadają?

(Duffee) #1

Witam,

Może mi ktoś powiedzieć czy te telewizory nadają się do odbioru telewizji cyfrowej? Zamierzam sobie wykupić pakiet w telewizji n i nie jestem do końca pewien czy moje telewizory są przystosowane. Nie znam się na sprzęcie rtv. Dziekuję za pomoc. Niżej linki do odbiorników.

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... nformation

(Kpc21) #2

Jeśli chodzi o pakiet TV "n" - można go oglądać na każdym telewizorze. Aby kanały HD oglądać w wysokiej rozdzielczości, TV musi mieć wejście HDMI (a najlepiej kilka - na przyszłość).

Przy wyborze telewizora trzeba zwracać raczej uwagę na to, żeby miał tuner DVB-T MPEG4, bo inaczej za kilka lat do odbioru TV naziemnej będziesz musiał dokupić zewnętrzny tuner (ew. moduł transkodujący jeśli TV ma slot CI).

(PaPuX) #3

Tylko kto ogląda telewizje naziemną??

TVP prawie bankrutuje a większość ludzi montuje telewizję satelitarną.

Raczej telewizja naziemna nie bardzo nam się przyda z tym i dekoder DVB-T mgep4 w telewizorze, lepiej nie przepłacać.

(Duffee) #4

Jak mogę sprawdzić czy te telewizory posiadają DVB-T MPEG4? W instrukcji nie ma mowy o tym ani słowem.

(Kpc21) #5

Jeśli w instrukcji ani specyfikacji tego nie ma, to na 99% mają MPEG-2.

TV naziemna to jedyny sposób na oglądanie Polsatu bez ich platformy :slight_smile: Zawsze może się zdarzyć, ze n-kę ci wyłączą albo będą mieć jakąś awarię. Poza tym są problemy z odbiorem TV satelitarnej podczas ulewnego deszczu. Jeśli nie masz TV naziemnej, zostajesz wtedy bez telewizji.

(Duffee) #6

A jaka jest różnica pomiędzy MPEG-2 i 4? Jak to się przedkłada na jakość obrazu itp?

(Kpc21) #7