[temat do usunięcia] komp wyłącza się, resetuje, zacina


(Rycerz Nocy98) #1

Witam, ostatni mam dziwne problemy z kompem( wyłącza się przy prostych grach, filmikach na yt, resetuje itp.).

Kilka dni temu komputer zwariował:

Włączam go, przeglądam internet i komp się wyłącza.

Po kilku minutach próbuję go włączyć, klikam przycisk, komp się włącza, pojawia się pulpit... i komp się resetuje, pojawia się pulpit, na pasku jest ikona kabel sieciowy jest odłączony(często się "odłącza" po resecie), po prostu trzeba go docisnąć, więc w tym celu wyłączam kompa, ok klikam wył. komputer > wyłącz, jest napis trwa zamykanie systemu Windows i zamiast się wyłączyć to komp się w tej chwili zresetował.

No i po kilku minutach znowu próbuję go wyłączyc i to samo, dopiero za 3 razem udało mi się go wyłączyć, docisnąć kabel i włączyć.

Dziwne trochę, wgl przy graniu w najprostsze gry z wyspygier gry.pl itp. i takie z płyty oraz przy oglądaniu filmów na yt komp się czasem resetuje. Nwm co jest przyczyną, komp ma 5 lat był ostatnio wiatrak przy procku wymieniany na boczny i chyba radiator nowy dokupiony i pasta termoprzewodząca (nie pytajcie mnie o szczegóły, w serwisie coś robili nwm co dokładnie, zdaje mi się że przeczyszczali kompa ale nie wiem)i format dysku c. System przeinstalowany (pierwszy raz po 5 latach, wiem że to się częściej robi, nie mam w rodzinie nikogo kto się na kompach zna więc nikt mi nie doradza). Przed tymi zmianami też były takie same problemy z kompem, częściej się przegrzewał niż teraz bo jak wiadomo wiatrak od procka nie działał. Kiedyś był zasilacz wymieniany. Teraz mam chyba modecom czy jakoś tak i chyba 400w.

Dodam że komp kiedyś chodził duuużo szybciej niż teraz, nie wyłączał się przy filmikach itd. Da się na nim co prawda przeglądać neta, grać w nieliczne gry np. margonem :stuck_out_tongue: ale czasem można się wkurzyć jak się komp przy słuchaniu muzy, czy oglądaniu filmików wyłącza :C

Sprzęt:

Windows xp pro. sp3

Intel® Pentium® D CPU 2.80 GHz

NVIDIA GeForce 7300 GT

1gb RAM

resztę sprawdzę jakimś programem albo poszukam w papierkach z kompem bo narazie nie mam czasu, napiszcie narazie co może być przyczyną, nie znam sie zbytnio więc piszcie jasno, z góry thx :lol:


(Azi) #2

Prawdopodobnie wina zasilacza, podaj temperatury podzespołów (np. za pomocą programu Aida 64 - do pobrania na portalu).

Choć raczej przy wysokich temperaturach komputer by się wyłączał a nie resetował… ale to tylko teoria.


(Rycerz Nocy98) #3

Jutro podam to o co prosiłeś, dzisiaj nie mam czasu :frowning:

Dodane 30.10.2012 (Wt) 13:43

jak to sprawdzić? mam program ale nie wiem z czego ci screena wysłać


(Azi) #4

Komputer - Czujnik


(Rycerz Nocy98) #5

Ok jest screen :mrgreen: http://img198.imageshack.us/img198/8488/tempgi.png


(igrek) #6

Jeśli to są temperatury w spoczynku to ciut za duża jak dla procka, poza tym objawy o których piszesz towarzyszą uszkodzonej pamięci RAM, tak więc ściągaj Memtest i zapodaj mu sprawdzenie. Obstawiam na RAM na 90%


(Rycerz Nocy98) #7

No to tak, dałem kompa do serwisu, powiedzieli że jest zawirusowany i naprawili to i nie wzieli kasy, ale np przy grach np. minecraft, battlefield heroes i nawet przy zwykłych flashowych z neta zużycie procka jest wysokie od 60 do 100% komp się wyłącza wtedy, ale nie resetuje się i nie wyłącza juz po włączeniu czy oglądaniu filmików. Mam avasta i malwybytes anti malware czy coś takiego i skanowałem na wirusy ale nic nie wykryło, co może być przyczyną??? :frowning:


(Merliner) #8

Komputer automatycznie wyłącza się ZAWSZE gdy procesor przekroczy pewną wysoką temperaturę.

Jest to automatyczny wyłącznik.

Pytanie brzmi - CZY NA PEWNO DOBRZE ZAINSTALOWAŁEŚ wiatrak i radiator?

Otwórz komputer, włącz komputer i sprawdzaj jednocześnie czy wiatraczki się kręcą na procesorze i karcie graficznej? Czy radiatory są solidnie osadzone?


(Rycerz Nocy98) #9

o właśnie radiator też był wymieniany przy wymianie wiatraka, będę musiał dać do serwisu czy coś, na razie nic nie bd sprawdzać, bo sie nie znam wgl, hmm dotykając kompa nie czuć żeby był gorący, no ale mogę tego nie czuć w sumie i może się procek grzać, a może być inna przyczyna? w serwisie mówili że to przez wirusy, usunęli i dalej to samo :confused: jakie jeszcze mogą być przyczyny?


(Merliner) #10

Czy otwierałeś komputer i sprawdzałeś czy wiatraczki się krecą oraz jak radiatory są osadzone?, prosiłem cię o to wcześniej