Temperatura na wyświetlaczu na obudowie - wiarygodność

Witam.

Mam takie pytanie. Na obudowie (5 letnia - Advanced Case by Tracer) mam taki mały wyświetlacz na który pokazywana jest temperatura HDD oraz CPU. Jak wiarygodna jest ta temperatura w porównaniu do programów typu HD Tune czy HW Monitor. Pytam gdyż w obydwu tych programach temperatura HDD obecnie to około 44 stopni kiedy na wyświetlaczu oscyluje w granicach tylko 27/28 stopni. Dość znacząca rozbieżność.

Czego się lepiej trzymać, a może uśrednić? 44+27/2 ?

JA nawet nie patrze na takie wyświetlacze nie potrzebne mi to :wink: zobacz czy masz w ogóle podpięty kabelek pod dysk od temperatury bo może wisieć gdzies w powietrzu albo wcale może go nie być, w tedy to ściema a nie temperatura hdd

Nie wiem, nie znam się na tych wszystkich kabelkach w środku. Jeśli jednak ta liczba na wyświetlaczu się zmienia? Czasami jest 22, a czasami dochodzi do 29 to chyba coś tam działa. No nie wiem tak kombinuję.

Mam dołożony taki wyświetlacz do swojej obudowy, czujnik jest podłożony pod procesor i kartę graficzną, jednak odczyty mają się nijak do tego co pokazują programy. Badając to ręcznie bliższy jestem wierzyć programom, widząc w speedfanie temperaturę karty 55 stopni jak dotykam radiatora jest wyraźnie ciepły, wyświetlacz pokazuje 36 stopni, więc odpowiedź nasuwa się sama.

No tak SpeedFanem też badałem i temperatury odpowiadały tym mierzonych w wyżej wymienionych programach. Więc 3 - 1 dla programów. Czyli ten wyświetlacz można sobie nie powiem gdzie wsadzić :wink: Tym bardziej, że temperaturę CPU podczas grania w grę wykazuje mi to około 26 stopni… a to chyba przesada. W HWMonitor mam około 39-47 C i to by się zgadzało i to by była fajna temperatura. Karta 33-38.

Czujniki umieszczone wewnątrz obudowy mierzą temperaturę w otoczeniu danego podzespołu (procesora a raczej radiatora na nim zamontowanego, dysku itd.) tak więc wskazania te są mało miarodajne (może poza jednym wskazaniem: temperaturą wewnątrz obudowy).