Test dysku - HD Tach - czy wykres jest ok?

witam, dziś zrobiłem sobie test dysku hd tach. nie znam się na tych wykresach dlatego proszę o komentarz. pozdrawiam

beztytuull9.png

nie jest to prawidłowy pomiar jak na dysk 3,5cala z interfejsem sata :wink: wynik bardziej adekwatny dla średniej klasy pendrive :).

Trochę wolny ten dysk. Porównaj:

/dev/sda1:

Timing buffered disk reads: 152 MB in 3.01 seconds = 50.48 MB/sec

( test spod linuksa)

Ale prędkość zależy od wielu rzeczy.

Zobacz, może ktoś mądrzejszy coś doda.

a czy ta jego powolność oznacza, że coś z nim jest nie tak? czy taka jego uroda?

Skora już jest otwarty taki temat to i ja zapytam co sądzicie o moich wynikach ?

cc57b0e3db3c2c86.jpg

w normie, acz dysk nie jest zbyt wydajny - stara technologia.

a wracając do mojego wyniku, czy słaby wynik oznacza, że dysk jest popsuty lub coś jest z nim nie tak? na co dzień nie odczuwam by działał wolno. dodam tylko, że słychać jakieś ciche brzęczenie, delikatne, metaliczne - wcześniej tego nie miałem

tak, z pewnością nie działa poprawnie, w ramach możliwości podepnij go pod inny komputer i przetestuj, zainstaluj program hd tune i wklej zawartość zakładki info oraz health (na swoim komputerze).

beztytuunf8.png

beztytuu2wg3.png

beztytuu1km5.png

no to tak to wygląda. ale czego to może być przyczyną? dysk jest źle podłączony? źle sformatowany? wczoraj używałem combofixa ale to chyba nie ma znaczenia? to nie był pierwszy raz

spróbuj przeinstalować sterowniki do chipsetu,kontrolera sata…

tzn. zainstalować jeszcze raz sterowniki do płyty głównej?

odinstalować aktualnie zainstalowane i zainstalować ponownie (po restarcie).

czy to będzie “pakiet sterowników systemu windows - adwenced micro devices amdk8 procesor”? bo nic innego w dodaj/usuń nie widzę?

nie to nie będą te sterowniki :-), jaką masz płytę główną ??