Thunderbird - problem z Koszem i Niechcianymi

Dzisiaj zainstalowałam Thunderbird, ściągnęłam maile z kont, wsadziłam co do kosza, wsadziłam co “niechciane”, opróżniłam kosze i niechciane ale patrze, że dysk nie jest “lżejszy”, patrze do C:\Documents and Settings\xxxx\Dane aplikacji\Thunderbird\Profiles\ … i tam każdy Trash i Junk są pełne, jakbym ich nie opróżniła… co jest?

Menu “Plik” - “porządkuj foldery” lub PPM na danym folderze i “porządkuj”

Na przyszłość: Narzędzia - Opcje - Zaawansowane - Sieć i miejsce na dysku - Automatycznie porządkuj…

wielkie dzięki, a co właściwie robi to porządkowanie? tylko czyści co “usunęłam” czy też może skasować mi coś “jeszcze” :smiley:

można gdzieś ustawić żeby wszystkie usunięte wiadomości z każdego konta trafiały do jednego Kosza a nie każdy do swojego?

Porządkowanie jest odpowiednikiem kompaktowania folderów z Outlooka.

W skrócie: skasowanie danego maila powoduje tylko oznaczenie go jako skasowany przez co Thunderbird go nie widzi, w rzeczywistości jest on ciągle w pliku, w którym są wszystkie maile, porządkowanie (lub kompaktowanie) powoduje rzeczywiste usunięcie danego maila i zwolnienie miejsca na dysku, który zajmował.

Dotyczy to każdego folderu, nie tylko “Skasowane” i “Niechciane”

Co do 2 pytania - można ustawić, musisz tylko poprzestawiać odpowiednie opcje w “Narzędzia - konfiguracja kont” - wszystkie ustawiasz na “Lokalne foldery” - po przestawieniu zniknie w Thunderbirdzie podział na poszczególne konta i wszystkie maile będą lądowały we wspólnym folderze (co np. dla mnie jest wygodne) a ich podział możesz załatwić za pomocą odpowiednich filtrów (Narzędzia" - Filtrowanie).

jak ustawić na Lokalne?

“Shift + Del” powinno usuwać wiadomość od razu (całkowicie), bez wrzucania jej do kosza.

W konfiguracji kont jak napisał wyżej Cedar => poprzez “narzędzia” albo PPM w lewym górnym rogu na nazwę konta i tam “konfiguracja kont”

ale co “dalej”

Odpalasz Thunderbird’a. Wybierasz: Narzędzia => Konfiguracja kont. W oknie, które się pojawi będziesz widział zakładkę “lokalne foldery”. Klikasz i zobaczysz pole do wpisania ścieżki, gdzie mają znajdować się lokalne foldery. Możesz użyć opcji przeglądaj żeby wskazać miejsce docelowe.

Dalej w konfiguracji kont (w tym samym otwartym oknie, gdzie wybierałeś “lokalne foldery”) będziesz miał zakładkę “niechciana poczta”. Ustawiasz tam by wszystkie przenosił do lokalnych folderów i powinno działać.