Mam problem jak w temacie. Sytuacja wygląda tak, że mam do czynienia z routerem TP-LINKa, który połączony jest z modemem Toya (model tego routera TL-WR740N). Problem polega na tym, że laptop HP z kartą sieciową bezprzewodową Atheros AR5007 nie może się połączyć z internetem (warto tutaj dodać, że na tym laptopie jest jakże lubiany i szanowany przez wszystkich Windows Vista). Łączy się on z routerem, ale jest to jedynie połączenie lokalne.
Wszystko jest skonfigurowane dynamicznie, sieć zabezpieczona hasłem. Dowodem na to, że dobrze jest skonfigurowane może być fakt, że dowolny inny komputer/telefon/konsola może się do tej sieci podłączyć i uzyskać dostęp do internetu. Karta sieciowa w laptopie też jest sprawna, bo z innymi sieciami łączy się i działa bez problemu. Laptop pobiera dobre adresy IP, maski i bramy (zgodne z DHCP).
Dostałem już kilka rad od ludzi, w tym zmiana szerokości kanału na 20MHz, zmiana trybu pracy na G lub B, filtrowanie po MAC. Niestety one również nie przyniosły efektów. Próba pingowania 8.8.8.8 kończy się komunikatem (dla wszystkich 4 pakietów):
wejdź w usługi. Koniecznie muszą być włączone następujące usługi: Zdalne wywoływanie procedur, Program uruchamiający proces serwera DCOM, Klient Dhcp, Klient DNS, i Konfiguracja automatycznej sieci bezprzewodowej. Ustaw ich na automatyczne uruchamianie.
uruchom wiersz poleceń i wpisz tam osobno każde polecenie
netsh interface ip set address name=“Połączenie lokalne” source=dhcp
netsh interface ip set dns name=“Połączenie lokalne” source=dhcp
ipconfig /release
ipconfig /renew
-tymczasowo wyłącz wszystkie firewalle i antywirusy, tak zeby nie uruchamiały się automatycznie. W rzadkich przypadkach zaleca się ich de-instalację.
-RESTART KOMPUTERA. Po restarcie wsadz i zainstaluj kartę wifi - skorzystaj z najnowszych sterowników.
Komputer powinien automatycznie wykryć sieć i poprosić cię o hasło.