Mój problem zaczął się chyba od tego, że zmieniłem prędkość internetu z 2 Mb na 6 Mb. Od tej pory zaczęło mi przerywać połączenie z internetem. Przed zmianą w sumie wszystko było w porządku. Czy możliwe jest, że router nie wyrabia z taką przepustowością? Dodam, że nie mam efektywnej prędkości 6Mb/s (według pomiarów internetowych jest to od niewiele powyżej 2 Mb do max 4 Mb). Router ma najnowszy firmware i konfigurowane od nowa połączenie (dla pewności). Co do rozłączania to raz wygląda jakby traciło synchronizację ADSL, a czasami jakby nie mogło się zalogować (w zakładce Device Info w menu routera widnieje status połączenia “Authentification Failure”. Co może być problemem?
To nie jest wina modemu, tak jak niżej zostało napisane zadzwoń na infolinię i zgłoś problem. Być może przepną cię do innego portu itp, ale przeważnie kończy się to powrotem do poprzedniej prędkości, bo na żadne wymiany kabli nie ma co liczyć.
Osobiście nie telefonuję z “domowego”, ale inni domownicy nie narzekają na jakieś pogorszenie jakości rozmów. Po podłączeniu routera bezpośrednio do gniazdka telefonicznego (bez telefonu i filtra oraz splittera) moc wyjściowa jaka się wyświetliła to 0 (zero) po czym wszystko wróciło do bardziej normalnych wartości statystyk:
Z tym, że prędkość nie zwiększyła się (a nawet może minimalnie zmniejszyła).
EDIT:
Po ponownym podłączeniu do pierwotnego stanu (telefon, filtr, splitter) moc wyjściowa waha się między wartościami: