TP-link TD-W8960N: Nie działa Wlan

Mam problem z modemem. Nie działa mi Wlan. W ub. czwartek po podłączeniu neostrady działało wszystko dobrze. Następnego dnia przestała palić się lampka od Wifi. Nie pomagają restarty, wyłączenie/włączenie modemu, wgranie nowego softu, instalowanie z komputera stacjonarnego jak i laptopa, nie działa także przywrócenie ustawień fabrycznych. NIC, kompletnie nic nie pomaga. Dodam (nie wiem czy to ważne) przy restarcie - “restartują” się wszystkie lampki (tzn. zapalają i gasną) na modemie oprócz tej “pod” napisem Wlan, tak jakby normalnie w świecie się popsuło.

P.S. Internet na kablu normalnie działa (jak widać ;-))

Macie jakieś pomysły, oprócz oddania go do serwisu ?

Napisałem do supportu Tp-linka, ale nie odpisują ;/

Hej,

A jak przywracałeś ustawienia fabryczne? Poprzez przycisk reset? Jeśli tak, to czy przycisnąłeś go przez przynajmniej 5 sekund. Jeśli nie, to w ogóle ustawienia nie były resetowane.

:arrow: Czy po restarcie urządzenia i jego pełnym uruchomieniu słychać z urządzenia delikatny szum?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ustawienia resetowałem poprzez przeglądarkę w menu “przywrócenie ustawień fabrycznych” jak i poprzez przycisk reset, który trzymałem ok. 10s, aż się zrestartuje (zgodnie z instrukcją). Nic nie pomaga.

Żadnych szumów nie słychać, no - żadnych dźwięków nie słychać z urządzenia!

Hej,

Czyli niestety brak świecenia diody nie oznacza jedynie jej przepalenia, a po prostu uszkodzenie modułu WiFi w routerze. W takim układzie niestety nie zostaje nic innego jak oddanie do serwisu. Rozumiem bowiem, że po zresetowaniu urządzenia dokonywałeś konfiguracji połączenia WiFi w urządzeniu? W niektórych bowiem urządzeniach WiFi domyślnie wcale nie jest włączone. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Można konfigurować wifi w urządzeniu poprzez przeglądarkę. Tylko, że gdy nie działa Wlan, nie wyświetla się menu o nazwie “Wireless”, gdzie właśnie sie konfiguruje tę opcję. Mam nadzieję, że zrozumiale odpowiedziałem :wink:

Hej,

Tak, zrozumiale. Potwierdza to, że router jest uszkodzony i wymaga serwisowania. Skoro także i opcja WiFi jest w panelu zarządzania niedostępna, to moduł ten po prostu padł. :?

Pozdrawiam,

Dimatheus

I tego chciałem uniknąć. Nie mogę być pozbawiony internetu przez dwa tygodnie, a nie mam skąd nabyć modemu na ten czas :?

Hej,

Domyślam się. Dlatego oddając do serwisu warto się dowiedzieć, czy nie wydają przypadkiem urządzeń zastępczych. :slight_smile:

:arrow: Z jakiego dostawcy internetu korzystasz?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Korzystam z Neostrady, a modem kupiłem w komputroniku - więc wątpię bym dostał coś zastępczego.

Hej,

:arrow: A nie posiadasz może zwykłego modemu na USB (na przykład Sagem SpeedFast 800 czy Thomson Speed Touch 330), którym można choć jeden komputer podłączyć do neta?

:arrow: Jeśli nie Ty, to może osoba, która pamięta początki zwykłej Neostrady, bądź też korzystająca z niej kilka lat wstecz, będzie w posiadaniu takiego cuda. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

No niestety nie mam nikogo takiego, chyba, że kupie jakiś używany, np. http://allegro.pl/modem-adsl-thomson-sp … 50304.html. Myślę, że pasowałby :wink:

A “szajsboksa” nie miałeś?

Nie, wziąłem opcje bez modemu - ponieważ dzień wcześniej kupiłem właśnie tego tplinka.

Idź do sklepu i powiedz że nie przestał działać. Być może sprzedawca wymieni Ci go od ręki ;).

Hej,

Oczywiście, jak najbardziej. Koszty nieduże, a internet na choć jednym kompie będzie. :slight_smile: Zresztą na Allegro wybór modemów ADSL jest naprawdę spory - Sagem Fast, ZXDSL, Thompson - jest w czym przebierać.

Oj, szczerze wątpię, by coś takiego miało miejsce…

Pozdrawiam,

Dimatheus