Tp-link TL WR340G zawiesza się


(igrek) #1

Witam, posiadam routerek jak w temacie, router mam od czerwca 2011r, zauważyłem że ostatnio zaczął się zawieszać dosyć często, objawia się to tym, że włączam komputer, i nie ma internetu, albo jest na stacjonarnym a nie ma po wifi, bo się nie świeci kontrolka wireless na przodzie, pomaga tylko wyłączenie go i włączenie, czy wgranie nowego firmware rozwiąże problem?

Obecnie:

Firmware Version:

4.7.11 Build 101102 Rel.60376n

Hardware Version:

WR340G v3 0815311C


(Largo29) #2

Mi też ten model się wiaszał nawet do tego stopnia że nie mogłem się na niego zalogować! Nowy frimware w moim przypadku pomógł w 100%!


(igrek) #3

No właśnie też miałem taką sytuację w której się w ogóle nie mogłem zalogować. Kiedyś miałem ten router przez 3 lata i działał super, ale to była wersja v2, czyli mówisz że tylko nowy firmware? Aha a jak wgram nowy firmware i wrócę backup ustawień będzie ok? Nic mu się nie stanie? Czy backup musi być od konkretnej wersji firmware?


(pakeroso) #4

Powinno być OK, po to właśnie jest backup.


(Nokusiapl) #5

To i ja sie dopiszę tutaj ,bo miałam i ten sam temat założyć o tym ruterze :slight_smile:

Właśnie Panowie mam ten sam model rutera TL-WR340G i też czasami widzę jak mi WI- FI łącze przerywa, i brak jest dostępu do necika :?

Kurcze podpowiedzcie mi jak mogę sobie właśnie to "firmware" zmienić na inne wersję itp.

Troszkę się boje sama to zrobić ,ale może będzie OK i się nic nie stanie na amen z ruterem #-o

P.S . tylko ja mam ruter bez oprogramowania oryg. podłączonego do modemu i tyle... żadnego oprogramowania TP Link-a :slight_smile:


(pakeroso) #6

Do rutera nie instaluje się żadnego oprogramowania TP-Linka :wink:

A jak uaktualnić:

  1. Określasz wersję sprzętową swojego rutera - jak to zrobić, jest narysowane tutaj:

:arrow: http://www.tp-link.com/en/support/downl ... =TL-WR340G

  1. Mając już wersję sprzętową pod tym samym linkiem masz też firmware do określonej wersji (u mnie jest to TL-WR340G V2)

  2. Wchodzisz przez przeglądarkę na stronę ustawień rutera (u mnie http://192.168.1.1/) do zakładki System Tools -> Firmware i sprawdzasz, czy posiadany firmware jest starszy, niż ten na stronie

  3. Pobierasz najnowsze archiwum .zip z fimwarem (np. TL-WR340G_V2_101102), po czym wypakowujesz je

  4. Robisz Backup obecnych ustawień System Tools -> Backup & Restore Backup

  5. Na zakładce System Tools -> Firmware wskazujesz plik z wypakowanym firmwarem i dajesz Upgrade

  6. Po wszystkim przywracasz ustawienia System Tools -> Backup & Restore wskazując plik z wcześniej utworzoną kopią ustawień i wybierasz Restore

Dodatkowo na stronie TP-Linka jest napisane:


(igrek) #7

Bo oprogramowanie nie jest potrzebne, upgrade firmware zajmuje jakieś 10 sekund, musisz sprawdzić wersję sprzętową swojego routera , co najważniejsze po upgradzie nie traci ustawień, a o to się najbardziej obawiałem, musisz się zalogować do routera przez przeglądarkę domyślnie wpisujesz adres 192.168.1.1 login admin hasło admin. Jak już się zalogujesz wchodzisz w zakładkę system tools potem firmware, patrzysz tam na wersję hardware w moim przypadku to wersja v3. Potem Wchodzisz na stronę tp-link http://www.tp-link.com/en/support/download/ , Wybierasz sobie wersję sprzętową routera i ściągasz upgrade

xnmd.jpg

potem wypakowujesz ściągnięty firmware i w zakładce system tools podajesz mu ścieżkę do rozpakowanego firmware, po aktualizacji router się zresetuje i wszystko będzie działać jak trzeba.

Tu podjesz ścieżkę do wypakowanego firmware, lepiej nie potrafię wytłumaczyć

pduv.jpg

-- Dodane 01.02.2012 (Śr) 12:14 --

pakeroso , W czas napisaliśmy, pisałem swojego posta chyba w czasie jak ty już napisałeś :smiley:


(pakeroso) #8

igrek , ten screen powyżej jest z Twojego rutera ? Czy to oznacza, że masz hardware V3 ??


(igrek) #9

Tak dokładnie tak :wink:


(pakeroso) #10

Bo u mnie jest tak:

schowek01ar.jpg

A mam wersję V2 :smiley:


(igrek) #11

Skąd wiesz że masz v2? Masz tak na pudełku? Czy po wgraniu firmware v5 na v2 ci się tak zmieniło? U mnie chyba lipa, bo znowu coś się dzieje, miałem połączenie z ograniczeniami, i znowu wifi nie było, chyba się szykuje śmietnik.


(pakeroso) #12

Mam V2, bo sprawdzam wg tej instrukcji

hardwareversionoby.jpg

Na stronie TP-Linka jest napisane, że nie istnieje ruter WR340G V5.


(sla17) #13

Spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne i ustaw wszystko od nowa - mojego W8910G również chciałem wrzucić do śmietnika, ale działa do dzisiaj :smiley:


(pakeroso) #14

igrek , przed chwilą też uaktualniłem swój firmware dla V2 i teraz wyświetla mi, że mam nie V5, a V3

schowek01ge.jpg

Także upewnij się dobrze, jaką masz wersję hardware odwracając ruter i patrzcząc na naklejkę.


(igrek) #15

pakeroso , U mnie jest normalnie v3.1, sla17 , co mi da ponowne ustawienie?;> Myślę że mi to nie pomoże zbytnio. Ale spróbować nie zaszkodzi. Zobaczymy jak dalej będzie. Jak będzie źle , to ustawie od nowa.


(Nokusiapl) #16

Tak ale... jak wpisuję w przeglądarkę właśnie 192.168.1.1 to resetuje połączenie łączy dośc długo i po chwili wygląda tak i się nie da wejść dalej... :?

5c7d2e0a.png

Aha .U mnie pisze na naklejce na pudełku ze jest Ver; 4,0 :idea:


(igrek) #17

Masz pewnie inny adres routera, tak ja nie mam standardowego. Mam 192.168.99.1, pytaj osoby która ci go konfigurowała.


(Nokusiapl) #18

kurcze nie mogę sie do tej osoby dodzwonic ;/ a jest jakaś inna ...zeby to sprawdzić za pomoca np. Start> Uruchom ... i co wpisać ?

P.s Windows-a mam 7-demkę :wink:

okey.Wpisałam 192.168.0.1 i wyskoczyło to ;

859a1c82.png

tylko znowu nie wiem hasła i admina ;/ kurcze na pudełku mi napisał hasło ,wpisuje i nie pasuje ;/


(igrek) #19

A login ci napisał? Może masz standardowo admin admin?


(Nokusiapl) #20

napisal także na pudelku TH-1153 i haslo ......