TPSA, blokuje porty przy ściąganiu z P2P?

Witam.

Raz na jakiś czas używam emule do ściągania plików z Internetu. Zazwyczaj jeśli już coś ciągam, do w emule jest wrzucone kilkanaście plików, a emule działa cały czas przez 2-3 dni.

Dość często dzieje się tak, że po lub w trakcie ściągania przez emule, nagle zrywane jest połączenie z Internetem, a następnie nie mogę połączyć się z Neostrada. Jedynym rozwiązaniem jest telefon na infolinie TP.

W ciągu kilku lat korzystania z Neostrady taki problem występował u mnie kilkanaście razy. Zawsze było trzeba dzwonić na infolinię, aby problem został rozwiązany (pomijam już fakt, że niektórzy z infolinii byli niekompetentni i nie wiedzieli co robić). Raz, po dłuższej rozmowie z panem z infolinii, dowiedziałem się, że problemem są blokowane porty, a przyczyną może być to, że ściąga się dużo GB przez P2P. Na początku, sądziłem, że to bujda i nie wierzyłem, jednak dzisiaj, po 2 dniach pracy emule Neostrada znowu mi sie rozłączyła i znowu musiałem dzwonić do TP. Problem został rozwiązany, dzięki restartowi portów.

Zacząłem szukać jakiś informacji na temat blokowania przez TP portów i znalazłem coś takiego:

jak myślicie, czy właśnie taka “ochrona” może powodować bolokowanie tych portów?? Czy żeczywiście powodem ich blokowania jest P2P?? Czy ktoś spotkał się z takim problemem??

A czy w momencie zerwania połączenia modem stracił synchronizacje??

Czy wypięcie modemu i wpięcie ponownie w linie po kilku minutach odświeżało połączenie??

Winą nie jest P2P tylko prawdopodobnie słaba jakość łącza.

odłączenie i ponowne podłączenie modemu (w chwili obecnej routera) nic nie pomaga, ale po przeprowadzeniu testu linii zawsze wyskakiwał komunikat, że modem nie jest zsynchronizowany.

piszesz, że słaba jakoś łącza. tzn? mam na to jakiś wpływ, czy wina leży po stronie TPSA?

Podaj jakie masz parametry łącza.

łącze 1mb/s, centrala oddalona o 3km, co więcej mogę podać nie wiem. nie znam się na tym za bardzo. :expressionless:

Podaj jakie masz tłumienie, SNR, uszkodzone pakiety, błędy CRC… Parametry te znajdziesz w panelu konfiguracyjnym rutera, gdzieś -najczęściej- pod nazwą “Status”.

wszedłem w panel konfiguracyjny, w status, a tam mam 4 zakładki: Gateway | Local Network | Wireless | DSL Connection , co dalej to nie mam pojęcia.

Dodane 05.07.2009 (N) 23:22

router to linksys WAG200g

Zobacz w DSL Connection.

to śa wszystkie informacje jakie tam znalazłem: DSL Status:

Connected

DSL Modulation Mode: MultiMode

DSL Path Mode: Interleaved

Downstream Rate: 1312 kbps

Upstream Rate: 320 kbps

Downstream Margin: 13 db

Upstream Margin: 28 db

Downstream Line Attenuation: 39 db

Upstream Line Attenuation: 9 db

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 17 db

Cisco Logo

PVC Connection

Encapsulation: RFC 2364 PPPoA

Multiplexing: VC

Qos: UBR

Pcr Rate: 0

Scr Rate: 0

Autodetect: Disable

VPI: 0

VCI: 35

Enable: Yes

PVC Status: Up

Spróbuj zmienić opcję DSL Modulation Mode na GDMT i zobacz, czy dalej rozłącza. Jeśli to nie pomorze, to winna może leżeć po stronie tłumienia.

ok, zmienione. dzięki za pomoc.

może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?

Dodane 05.07.2009 (N) 23:41

może mi się wydawać, ale czy jest taka możliwość, że po tej zmianie szybciej działa Internet??

Daj jeszcze raz DSL Status.

DSL Connection

DSL Status: Connected

DSL Modulation Mode: G.dmt

DSL Path Mode: Interleaved

Downstream Rate: 1312 kbps

Upstream Rate: 320 kbps

Downstream Margin: 17 db

Upstream Margin: 28 db

Downstream Line Attenuation: 39 db

Upstream Line Attenuation: 9 db

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 16 db

Cisco Logo

PVC Connection

Encapsulation: RFC 2364 PPPoA

Multiplexing: VC

Qos: UBR

Pcr Rate: 0

Scr Rate: 0

Autodetect: Disable

VPI: 0

VCI: 35

Enable: Yes

PVC Status: Up

zacząłbym od tego,

moim zdaniem to tp wyczuwa, że komp za dużo ściąga i możliwe jest że stał się zombiakiem

Z portów TCP/UDP blokowanych przez “bezpieczny dostęp” nie korzysta żadna sieć P2P.

problem rozwiązany już jakiś czas temu… tzn. rozwiązany zapewne czasowo, do następnego większego ściągania.

Zadzwoniłem do pomocy technicznej i powiedziałem od razu, że najprawdopodobniej zablokowały się jakieś porty tak jak już wcześniej, a koleś potwierdził, że tak najprawdopodobniej jest i zaczął je odblokowywać. Po 1 minucie Internet znowu działał. Nie mam tylko zielonego pojęcia, co zrobić, żeby ów problem już się nie powtarzał.

Jeszcze jedno pytanie (nie chcę zakładać nowego tematu).

Wiecie może jaka może być przyczyna rozłączania się neostrady, zawsze w godzinach nocnych czyli od 23-03?.Rozłącza się na kilkanaście sekund do maxymalnie 2 minut, i znowu wszystko jest ok. Neostrada przez cały dzień pracuje poprawnie i poleczenie nigdy nie jest zrywane, jednak mniej więcej od dwóch tygodni takie nocne rozłączanie zaczęło u mnie występować. Może TPSA prowadzi jakieś remonty lini albo coś takiego i wykorzystują godziny, w których ruch w sieci jest dużo mniejszy?