Tworzenie obiektów i oddziaływanie na inne obiekty

Witam! Mianowicie chodzi mi o takie program gdzie zrobie w nim jakiś model np ludzika i drugi model na metalową rurke która będzie wycelowana w głowe ludzika i po ustawienu parametrów np prędkość itd przebije mu głowę. Chciałbym też aby ta rurka nie przelatywała se ot tak tylko z jakimiś zniszczeniami.

Macromedia/Adobe Flash albo każdy jeden silnik 2d/3d.

ale w tym nie da sie chyba tworzyć

No chyba się da :wink:

Jeśli chodzi Ci o flasha to mamy program flash i odtwarzacz flash player który instalujemy by np móc odtwarzać filmiki na youtube itp, a program flash służy do tworzenia rzeczy odtwarzanych za pomocą flash player.

Jeśli do tej “symulacji” chcesz użyć jakiegoś silnika gier to polecam unreal engine 3 który jest dostępny pod adresem udk.com, a sporą ilość tutoriali do niego po polsku znajdziesz na stronie udkdev.net.

spróbuj blendera, jest darmowy a w internecie masz ogromną bazę tutoriali.