[Ubuntu 6.06] - Java w pliku bin | Instalacja

Witam!

Po pokonaniu paru przeszków w linuxie, czyt. postawienie internetu oraz wgranie flash’u utknołem na etapie instalacji Javy. W zasadzie jestem zielony w linuxie, choć mam go już ponad rok lecz jakoś mnie do niego nie ciągło…bo to nie umiałem zaistalować czegoś tam…i czegoś tu i zrezygnowałem, ale na nowo walcze :frowning:

Nie znam się oczywiście na instalacji, wyczytałem że można to zrobić na kilka sposób, ja mam pobrany plik bin (dokładnie) jre-1_5_0_11-linux-i586.bin

Bardzo proszę jakąś dobrą dusze aby napisała mi etapy instalacji i co powinnien wpisać w terminalu.

Dziękuje za wyrozumiałość.

pozdrawiam

D,M

Złączono Posta : 11.05.2007 (Pią) 10:11

hm…wpisałem komende sh jre-1_5_0_11-linux-i586-rpm.bin - zaczeło się rozpakowywać tzn pisze :

O, i co teraz trzeba zrobić ? Pisze że nie wykryło jakiegoś polecenia i rybka. Proszę o pomoc dobre duszyczki :wink:

Instalacja Javy to kwestia minut. Paczek .rpm używają Fedora i Mandriva - ale Twoje distro niekoniecznie. Nie napisałeś jakiego Lina używasz, więc pomocy raczej nie otrzymasz, póki co. :mrgreen:

proszę się nauczyć czytać.

Patrz -> Temat.

pozdrawiam

Złączono Posta : 11.05.2007 (Pią) 10:46

P.s Nie musze tego instalować z plików rpm koniecznie, po prostu taki mam :). Mogę również sciągnąć inne tylko o konkretny link prosze tak aby na pewno java działa.

Aaaa… moje przeoczenie. :slight_smile: No to, skoro masz Ubuntu, człowieku, to co Ty chcesz robić z .rpm? :mrgreen:

  1. Ściągasz plik podpisany “Linux (self extracting file)”

  2. Tworzysz katalog dla Javy

    mkdir /usr/java

  3. Prawoklik na ściągniętą binarkę Javy - zaznaczasz plik jako wykonywalny. 4. W konsoli:

    cd /usr/java