Ubuntu 8.04 - jak zainstalować neostradę (speedtouch 330)?

Ja jestem jeszcze zielony w tym bo dopiero od wczoraj mam linuxa więc proszę o wyrozumiałość.

To tak… mam ubuntu 8.04.1 LTS HH neostrade 1mb/s i modem speedtouch 330.

I moje pytanie jak zainstalować ten modem na ubuntu.

Proszę o szybką odpowiedź.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Skorzystaj z UbuDSL

a można jakoś zrobić tak żeby to było wykonywane w w/w OSa bez instalowania dodatkowego softu

patrx95 , oczywiście, że się da - ręczna konfiguracja. Ale mniemam, że nie wchodzi to w grę.

no dobra trudno…

to jak to ręcznie skonigować?

Tutaj masz przykładowy poradnik: http://debian.linux.pl/viewtopic.php?t=2875

tylko że mam kilka błędów co do tamtego poradnika

1.jak wpisze do terminala aptitude install ppp unzip to wtedy są takie błędy

E: nie udało się otworzyć pliku blokady var/lib/dpkg/lock - open (13 Permission denied)

E: Unable to lock the administration directory (var/lib/dpkg), are you sure root?
  1. co do tego trzeciego nie rozumiem tej części do czego ona ma być

    tar xzf neostrada_tp.tgz

    cd neostrada_tp

3.nie mogę skopiować tych 2 plików sppedtch-1.bin i speedtch-2.bin do folderu lib/firmware bo jest tam jakiś komunikat żę nie można tego skopiować. 4.nie ma tam czegoś takiego jak

found stage 1/2 firmware speedtch-1/2.bin

w tamtym logu cat/var/log/syslog

A tak w ogóle to jest chyba poradnik do debiana a nie do ubuntu co o tym świadzczy fragment:

czy to jest obojętne czy to linux czy to debian czy może wszystko inaczej jest?

i co zrobić żeby nie było tamtych błędów i pomyślnie zainstalować neo?

przed nimi (np. to aptitude install…) wpisz

sudo

i poprosi cię o hasło

a później będzie wszystko dobrze nie będzie tych błędów co wcześniej np. o tym kopiowaniu do lib/firmware? i czy będą te wpisy found stage?

przy każdym wydawanym poleceniu wpisz przed poleceniem sudo albo w terminalu użyć roota (po za tym nie używaj bo uszkodzisz system)

przejście w termianlu

su - root