Ubuntu 9.04 nie włącza się - Kernel Panic

(Quentin) #1

Witam!

Mam problem, ale na początku chciałbym zaznaczyć, że w linuksie jestem jeszcze kompletnie zielony. Zainstalowałem Ubuntu 9.04 poprzez Wubi i na początku działał. Potem wgrałem kilka aktualnień i wyświetla się dokładnie taki komunikat jak startuje:

Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)

Wersja jądra: 2.6.28-11. To samo w trybie recovery. Czy ktoś mógłby powiedzieć co po kolei zrobić - bo jak już mówiłem na razie jestem jeszcze kompletnie zielony - aby to naprawić :?:

Z góry wielkie, ale to wielkie dzięki za pomoc...

(roobal) #2

A na starszej wersji jądra jest to samo czy pousuwałeś już? Ogólnie błąd dotyczy nie rozpoznania systemu plików lub dysku, być może initramfs został źle wygenerowny. Zobacz czy masz prawidłowe wpisy w /boot/menu.lst w /etc/fstab. Ewentualnie pokaż ich zawartość.

Pozdrawiam!

(Quentin) #3

Nic nie usuwałem, a tak w ogóle to nie miałem żadnej innej wersji jądra nigdy… Te pliki pokażę jutro jak coś.

(roobal) #4

Pisałeś o aktualizacjach, więc myślałem że jądro również się aktualizowało. Aktualizowałeś cały system?

Pozdrawiam!

(crom) #5

W przypadku wystąpienia powyższego komunikatu przy próbie załadowania systemu Ubuntu 9.04 należy w chwili ładowania GRUB-a nacisnąć ESC i wybrać jeden ze starszych, działających kerneli (o ile systematycznie nie usuwamy ich przy aktualizacji do nowszych wydań).

Po załadowaniu się systemu na starszym jajku należy otworzyć terminal i wpisać następującą komendę:

sudo update-initramfs -k all -u

Po wykonaniu update’u initramfs należy uruchomić ponownie komputer i nasze aktualne jajko powinno zaskoczyć i pozwolić na uruchomienie systemu.

(Quentin) #6

crom , wygooglałem to samo co Ty piszesz - ale - nie mam niestety starszych jąder. Usunę linuxa z Wubi i zainstaluje normalnie - może wtedy zadziała.

(crom) #7

To spróbuj z LiveCd, podmontuj partycję i uaktualnij initramfs.

(Kojot) #8