Ubuntu 9.10 - Niechcący usunąłem ALSĘ. Jak odzyskać dźwięk?

Witam,

Po aktualizacji Ubuntu z wersji 9.04 do 9.10 zastałem brak dźwięku. Szukałem sposobów w Google i próbowałem je zrobić i wtedy niechcący wywaliłem ALSĘ. Teraz w ogóle nie mogę jej przywrócić, przy wykonywaniu polecenia ./configure wywala mi, że nie znalazł jądra :?

Czy jest jakiś sposób, aby przywrócić to oprogramowanie bez żadnych problemów? Cały czas próbuję ją zainstalować i wywala błąd opisany powyżej.

![-o<

A tak przy okazji, są jakieś sposoby na odzyskanie dźwięku? Próbowałem różnych sposóbów i nic :frowning:

Ale dlaczego chcesz alsę instalować ze źródeł?? Nie możesz użyć repozytorium i zainstalować alsę ??

Chciałem ją zaktualizować. Jakie jest polecenie, żeby zainstalować ALSĘ z repozytorium (jestem początkujący)?

A takie

sudo apt-get install alsa

Pakiet alsa to metapakiet, więc dociągnie automatycznie zależności :slight_smile:

Pozdrawiam!

Zainstalowałem, ale mimo tego nie działa nadal dźwięk. Zmieniam tematykę tego wątku :wink:

Teraz chcę się dowiedzieć, jak odzyskać dźwięk. Próbowałem różnych sposobów z Google, ale mimo tego nie działają :frowning:

Proszę o podawanie sposób. Dźwięk jest mi potrzebny, proszę o szybką pomoc!

Najlepiej jak jesteś początkujący to włącz sobie synaptic i tam poszukaj wszystkiego z alsa w nazwie, z tego co pamięŧam (bo niestety na ubunciaku nie siedzę a na S(I)USIaku to jest chyba narzędzie typu alsaconf które Ci skonfiguruje alse, a chciałbym się przy okazji zapytać, w jaki sposób usunąłeś alsę?

W ustawieniach administratora bądź systemowych powinieneś mieć dźwięk i musisz tam ustawić sterownik przez który ma odtwarzać… też miałem takie problemy… jak siedziałem na ubuntu, potem wszystko działało… teraz niestety… zmuszony jestem na windowsa…

Przy próbie włączenia ustawień dźwięku pojawia się komunikat “Oczekiwanie na odpowiedź systemu dźwięku” i stoi! :frowning:

EDIT