Ubuntu jaki i skąd?


(Ramsik) #1

Witam.

Dzisiaj postanowiłem sciagnac Ubuntu tylko nie wiem w jakiej wersji.. chciałbym żeby był cały spolszczony.. i zmiescił sie na 1 plycie DVD

Szukałem.. co prawda podajcie linki ale ja nie wiem co wybrac :?

np. http://ubuntu.pl/pobierz.html - moge stąd? ale jaki? tam jest kilka :shock: .. pewnie powiecie nastepny leń ktoremu nie chce sie poszukac.. ale to nie prawda :? szukalem.. ale nie wiem co wybrac :expressionless:

Mogłbym prosic o bezposredni link?

Złączono Posta : 23.02.2007 (Pią) 12:49

Widze stad http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic ... highlight=

chcialbym wybrac -- Ubuntu - download (tutaj mamy jeszcze opcję server - bez zadnego środowiska graficznego) Czyli ... jest bez srodowiska graficznego? czy tylko jak wybierzemy opcje server?

Złączono Posta : 23.02.2007 (Pią) 12:50

http://ubuntu.task.gda.pl/ubuntu-releases/6.06/ - yy ale co mam tutaj wybrac?


(Tomekvip22) #2

tak

Ubuntu.pl 6.12 Elokwentny Emu.


(Ramsik) #3

Desktop CD

PC (Intel x86) desktop CD

For almost all PCs. This includes most machines with Intel/AMD/etc type processors and almost all computers that run Microsoft Windows. Choose this if you are at all unsure.

to? :smiley:

Złączono Posta : 23.02.2007 (Pią) 12:52

Ok dzieki :smiley:


(Tomekvip22) #4

To jest wersja Ubuntu 6.12 Professional Elokwentny Emu lecz jej nie polecam jest dla zaawansowanych użytkowników.


(Ramsik) #5

Nie lepiej to? :?


(D@widoS) #6

Miałem to i sie wszystko w tym sypie :? Ramsik ściągnij wersje 6.10 bardzo stabilna po aktualizacji jest porządnbie spolszczony.


(Ramsik) #7

Najbardziej bym chciał chyba sciagnac ta wersje…

Wersja polska 6.12

Ubuntu.pl 6.12 Elokwentny Emu. Nasza płytka LiveCD to nic innego jak znany wszystkim już od jakiegoś czasu Ubuntu 6.10 Edgy Eft, spolszczony i okodekowany tak jak to tylko możliwe (bez kłopotu odtworzysz na nim prawie każdy format muzyczny - w tym ten najbardziej interesujący, obejrzysz prawie każdy film DVD, posłuchasz internetowego radia)


(Makak7) #8

Do tej wersji link masz np. tutaj:

http://pliki.forall.pl/other/ubuntu.pl-6.12-desktop-i386.iso


(D@widoS) #9

Ja to też miałem i nie polecam.


(Ramsik) #10

Ściągam :slight_smile:

Złączono Posta : 23.02.2007 (Pią) 13:17

Dlaczego?


(D@widoS) #11

sypie się ,błędów dużo ma,piszą jest okodekowany ale chyba dlanich żeby odtworzyć film tylko w formatach standardowych…


(Klorex) #12

Ja radze sciągnąc 6.12 :] Po polsku i dobry jest - troszke błędów faktycznie ma jeżeli ci zależy na stabilności (spolszczenie full też ma ) to polecam 6.06 LTS :slight_smile:

Pozdro


(D@widoS) #13

No ale gdy zainstalujesz ubuntu 6.10 to jest częściowo spolszczony i gdy klikniesz na aktualizacje to twój system będzie w 99%spolszczony[brakuje spolszczenia w opisach niektóruch programów takich jak kalkulator :stuck_out_tongue: itp]


(Tomekvip22) #14

Ja używam i niema żadnych problemów a filmu co nie chodziły na Windowsie tutaj śmigają.


(Ramsik) #15

Hmm to jest tylko na 1 plycie CD? Slyszalem ze ledwo linux miesci sie na 1 plycie DVD … a mowa gdzies byla o 6 plytach CD… Czy ta jedna plyta cd co sciagam jest jakas “uboga” ?


(matiit) #16

a 6 CD to niecała DVD

:wink:

To zależy od Dystrybucji :stuck_out_tongue:


(Vader481) #17

Nie jest uboga - to zależy ile upchają na niej pakietów. Np. gdybyś ściągnął Ubuntu 6.10 (to stworzone przez Canonical) to masz całe mnóstwo języków, z których i tak pewnie byś nie korzystał. A w wersji 6.12, stworzonej przez społeczność Ubuntu.pl masz całkiem przydatne rzeczy - np. kodeki, Skype itp.

A tak w ogóle to sam Linux - mam na myśli samą konsolę, bez żadnego środowiska graficznego - zajmuje ok. 100 Mb.


(Ramsik) #18

Ok dzieki bardzo za pomoc :wink: juz 95% sciagania… wypalam i instaluje :smiley:


(Brożyn) #19

D@widoS

a mogłybś nam napisać co Ci sie w nim konkretnie sypało??