Usprawnienie Visty


(MaveRick_) #1

Witam.

Na pewno ten temat już się przewiną. Szukam wszystkich wskazówek, porad, stron, linków jak przyśpieszyć Viste. Nie chcę dokupować do niej specjalnie nowego kompa czy podzespołów :). Szukam raczej wskazówek, porad, stron jak ustawić Viste; powyłączać zbędne duperele które zwalniają system Vista.

Mam laptopa z oryginalną Vista i wgranymi już filmowo śmieciami. Powywalałem już to co mi nie potrzebne. Chce uniknąć instalacji XP.

Komp ma Intel DuoCore 1.6mhz i 1gb ram (pc2 5300) 1mb L2.


(Kubakuderski) #2

więc tak....postawczysty system bez tego śmiecia co go dodają...jak możesz to dołuż jeszcze 1GB...co do optymalizacji to zassaj sunrisa lub w uruchom wpisz services i powyłączaj zbędne usługi tylko nie przesadź...co do optymalizacji to nie ma sposobu dobrego...możesz znacznie spowolnić...ogólnie systemu nie przyspieszysz prawie w ogóle...


(silvver) #3

http://www.cafepc.pl/45,7300,Wademekum_ ... zesc_1.htm

http://www.cafepc.pl/45,7385,Wademekum_ ... zesc_2.htm


(Kubakuderski) #4

nie radze robić większości żeczy co tam pokazali...np. zostwa indexowanie i sterowniki , i sidebara w spokoju...


(MaveRick_) #5

Dzieki.

Huhar: Nie mogę postawić czystego systemu bo nie mam oryginalnej Visty. Przy zakupie i pierwszym odpaleniu kompa Vista zainstaowala sie sama i tyle. nie odstałem plytki z Vista. Tak wiec lipa z czystym systemem. Chyba, ze dorwał bym lewego bo mam pod laptopem naklejkę z kluczem. Ale co wtedy jak klucz nie będzie pasował ? Tak wiec lepiej zostawię jak jest i powyłączam co sie da.

Głownie chodzi mi bardziej o powyłączanie upiekszaczy graficznych (dymki, przejścia, rozwijania, przezroczystość).

Viste ma po "engliszu". Gdzie szukać w Control Panel opcji do wyłączania ozdóbek ?

THX


(Kubakuderski) #6

możesz pożyczyć od kumpla lub zassać z neta viste legalną bez cracków itp...system na twoim keyu bedzie działać i będzie w pełni legalny...możesz oczywiście bardziej legalnie zadzwonić do producenta lapka po płytę z vistą oczywiście za sporą opłatą...


(MaveRick_) #7

Kuhar: tego nie znalem. Jak sadze piszesz o wersji "ENG". W XP Pl nie dziala bankowo klucz z np. stanow. Mialem tak kompa z USA z naklejka i kluczem ale jak wsadzilem XP PL to nie przyjmowalo klucza. XP Eng, klucz zadzialal.


(Kolmar) #8

MaveRick_ , ze swojej strony mogę polecić program MzVistaForce, testuje go od kilku tygodni i muszę powiedzieć, że jest całkiem niezły.

PS. Jaki model laptopa posiadasz ?? Może Acer... ?? Pytam z ciekawości :smiley:


(MaveRick_) #9

rokko: Toshiba Stellite a135 s2276. Do czego ten program ?


(Kolmar) #10

...do optymalizacji ustawień Visty, przecież o to ci chodzi.


(MaveRick_) #11

silvver: dzieki za linki, poczytałem, z kilku skorzystałem. Moze jest Wademekum Windows XP ?


(Kubakuderski) #12

klucz do kazdej visty pasuje....z en do pl i z x86 do x64...


(Akawik) #13

kurcze ja was prosze... nie instalujcie tego nawet... sam to mam bo podpisałem na siebie wyrok kupujac PC z wgranym OEMem Visty i wiem ze to takie /cenzura/ ze szkoda gadać! Wolno chodzi i same błędy


(sCooBy^) #14

Mi jakoś chodzi cudownie i zero błędów.

ps. Jaki User tak chodzi system :lol:


(Adi Cpj) #15
  1. Windows+R > Run(Uruchom) > msconfig>Uruchamianie (i tam odznaczasz co chcesz wyłączyć)

  2. Jak chcesz wyłączyć Aero to klikasz PPM >Personalizacja>Kolor i wygląd okien>(odznaczasz funkcje) Włącz przezroczystość.

Pozdrawiam:):):slight_smile: