Usuwanie Win7

(Polowy123) #1

Witam :!:

Chcę usunąć system windows 7 z komputera (mam tylko ten system na komputerze). Zamiast niego chcę zainstalować Windows Vista Home Premium.

Jak usunąć win 7 :?:

Proszę o pomoc :slight_smile:

Z góry dzięki :smiley:

(kranzio) #2

Po prostu bootujesz z płytki z vistą, formatujesz partycję na której jest 7 i normalnie instalujesz viste.

(Polowy123) #3

A możesz troche bardziej krok po kroku :?: :slight_smile: bo jeszcze nie mam doświadczenia w tym formatowaniu

(andrzej2310) #4

http://lajfmajster.pl/2009/01/31/instal ... k-po-kroku

(Wiktor 1996 96) #5

Wkładasz płytę z Vista idziesz dalej akceptujesz licencje i dochodzisz do formatowania dysku formatujesz partycję i ins :smiley:

(apanasiuk) #6

Wkladasz płytkę z instalką visty. wykonujesz ponowne uruchominie systemu. płyta zacznie się odpalać i zarządzisz aby sforamtować dysk na którym jest Windows 7, a POTEM INSTALUJESZ SYSTEM VISTA NA TEJ PARTYCJI. I wykonujesz polecenia podczas instalacji, które pojawiają się na oknie monitora.

Formatowanie dysku przed instalacją Windows

Formatowanie dysków to czynność, którą praktycznie każdy robił niejeden raz. Jest to praktycznie pierwszy krok instalacji systemu operacyjnego. Zanim zainstalujesz system, usisz wcześniej odpowiednio przygotować grunt, czyli przeprowadzić proces formatowania.

Procedura ta jest dokonywana bezpośrednio z poziomu instalatora – użytkownik ma możliwość wyboru docelowego miejsca, rozmiaru partycji oraz systemu plików, na którym będzie bazował system.

W przypadku instalatora systemu Windows:

Strzałkami kursora podświetl wybrany dysk i wciśnij przycisk [C],aby utworzyć nową partycję.

Następnie zdefiniuj jej rozmiar lub przeznacz dla niej całą dostępną powierzchnię, wciskając [Enter].

Ponownie wciśnij [Enter]aby potwierdzić chęć instalacji systemu na zdefiniowanej partycji.

Wybierz typ systemu plików (FAT lub NTFS, zalecany jest NTFS).

Znów wciśnij [Enter],aby rozpocząć proces formatowania.