Witam, modernizowałem swój zestaw na i7-920, 6 slotów pamięci na płycie głównej, zajęte były dotychczas 3.
Siedziały tam A-DATY Vitesta, zestaw 3 x 2GB takie jak tu http://www.morele.net/pamiec-a-data-vitesta-3-x2gb-ddr3-extreme-edition-1333-mhz-cl7-triple-do-intel-core-i7-ax3u1333pb2g7-3p-244612/
Ostatnio dodałem kolejne 6GB 3 x 2GB Hynixa, również 1333mhz. Zaczęły dziać się dziwne rzeczy (nieprawidłowa ilość wykrywanej pamięci). Po kilkunastu próbach wpięcia/wypięcia wytypowałem wadliwą kość. Była to jedna ze starych kostek A-DATA. Po wyjęciu jej cały zestaw pracuje prawidłowo w 10GB (niestety bez triple channel). Kość oddałem koledze do sprawdzenia, u niego chodziła dosłownie jedno włączenie komputera, nie zdążył jej przeskanować memtestem bo szybko padła i teraz zupełnie jej nie widać.
W związku z tym mam pytanie - jakie mogę dać zastępstwo za tę wadliwą kość, żeby mieć komplet 12GB pamięci? Musi się zgadzać i częstotliwość i timingi, czy to musi być identyczna kość? Czy może te zestawy były jakoś parowane (trójkowane? ) i nie da się dobrać kolejnego, żeby chodziło to stabilnie?
Nie znajdę już paragonu do komputera (6 lat) więc nie wiem jak wygląda procedura gwarancyjna… A-DATA ma dożywotnią gwarancję na RAM? Warto się bawić w reklamację?
Z góry dzięki!