Uszkodzone porty USB


(fan77) #1

Cześć. Od jakiegoś czasu przestały prawidłowo działać wszystkie 3 porty USB. Niby działają ale przerywają, objawia się to np. w przerywaniu kopiowania plików na zewnętrzny nośnik, przerywaniu w działaniu klawiatury i myszy. Wejścia są tak jakby za luźne, jak coś podłożę to porty działają lepiej ale też się zdarzają przerwy.

Laptop jest jeszcze pół roku na gwarancji ale nie bardzo wiem co robić boję się by w serwisie nie oceniono że usterka powstała z mojej winy i nie obciążono mnie kosztami naprawy.

Czy aktualizacja biosu mogłaby pomóc w tego rodzaju usterce?

Laptop to Asus A52F-EX943V

Windows 7 64 bit


(Michał_misiek) #2

Aktualizacja biosu tutaj nic nie da, ze względu na tak jak by “mechaniczne” uszkodzenie portów.

Ale że wszystkie 3 zachowują się tak samo? każde z nich jest “luźne” ?


(fan77) #3

Tak wszystkie trzy są luźne. Nie pamiętam czy od początku były luźne, nie zwracałem uwagi bo działały ok.

Da się coś z tym zrobić, nie wiem może spróbować podgiąć blaszki?


(SilberPunkt) #4

Skoro sprzęt jest jeszcze na gwarancji to chyba warto spróbować zareklamować problem. Ryzyko, że uszkodzenie powstało z winy użytkownika oczywiście istnieje ale serwis nie obciąży Cię kosztami naprawy bez twojej wiedzy. Jeśli uznają to za usterkę gwarancyjną - naprawią bez kosztów. Jeśli uznają to jako usterkę niegwarancyjną zostaniesz o tym poinformowany i otrzymasz wycenę odpłatnej naprawy. Jeśli z niej zrezygnujesz poniesiesz tylko koszt przesyłki i ekspertyzy (przeważnie około 100-200 złotych*). Decyzja należy do Ciebie.

*nie dotyczy SONY Vaio - tu ceny ekspertyzy są kosmiczne… #-o

:roll:


(fan77) #5

Właśnie cały czas się zastanawiam. Naczytałem się w sieci o przebojach z naprawami gwarancyjnymi i trochę się boję że ocenią że to z mojej winy. A byłoby to dziwne aby padły z mojej winy wszystkie trzy porty.


(Michał_misiek) #6

Bardzo dziwne, wręcz nie możliwe żeby aż 3 porty padły jednakowo, myślę że warto byłoby się skusić na naprawę gwarancyjną.

Dodaj im opis usterki napisany przez Ciebie i zobaczymy jak się sprawa rozwiąże :wink:


(fan77) #7

Coraz bardziej się skłaniam do oddania. Muszę tylko załatwić dysk zewnętrzny do zrobienia kopii. Jak wyślę do serwisu to napiszę co z tego wyszło. Dzięki za rady.:slight_smile:

Dodane 15.04.2013 (Pn) 8:42

Witam ponownie. Sprzęt już wrócił z serwisu, diagnoza -uszkodzona płyta główna. Została oczywiście wymieniona na koszt Asusa. W tym miejscu muszę pochwalić ich serwis w Koszalinie praktycznie pod każdym względem, razem z wysyłką cała operacja trwała 6 dni, wliczając weekend. Na każdym etapie byłem informowany o statusie naprawy.

Czytając fora internetowe o serwisie w Koszalinie miałem poważne obawy ale okazały się one całkowicie nieuzasadnione. Panowie wykonali świetną robotę.