Cześć, jakiś czas temu miałem problem z kontem w grze Valorant (prawdopodobnie włam), konto jednak udało mi się odzyskać a hasło zmieniłem. Dziś zauważyłem, że straciłem też dostęp do Rockstar Games Launchera (mam na mailu wiadomość o zmianie maila przypisanego do konta). Napisałem już do supportu, pozmianiałem hasła i aktywowałem weryfikacje dwuetapową na moich kontach. Czy oprócz tego zalecane są jakieś inne czynności (np. format)? Dodam, że hasło i mail na obu kontach były takie same, nic innego nie straciłem.
Edit: czy w programie FRST mam jeszcze coś zrobić? (jest np. opcja Napraw)
Jeśli masz wirusa w tyle to zmiana hasła nic nie pomoże bo będzie on na bieżąco pozyskiwał kolejne. Mało czego jeśli logowałeś sie tylko do gry, a teraz zalogowałeś się na pocztę to mógł w tym momencie pozyskać hasło również do tej poczty oraz innych stron na które się logowałeś.
Co robić
Jak najszybciej zmienić hasła z innego urządzenia które jest bezpieczne tzn się nie było w kontakcie z zainfekowanym urządzeniem.
2a )Przywrócić kopie systemu do stanu przed infekcji
2b)Jeśli nie robisz kopi to format lub czyszczenie systemu z potencjalnego wirusa/wirusów.
Przeskanować komputer jakiś dobrym Antywirusem oraz, opcjonalnie dodatkowym skanerem.
Przesylam skan z Malwarebytes. Kaspersky na poczatku nie chciał się zainstalować więc uzyłem jakiegos narzędzia od nich do naprawy czy usuwania wirusów (nic nie wykrylo). Teraz gdy chce zainsalowac Kasperskyego to pokazuje mi, ze Malwarebytes jest niekompatybilne i musi byc usuniete. Kliknalem Ok ale po restarcie Pc pojawia sie dokladnie to samo (komunikat o niekompatybilnym Malwarebytes). Co robić?
Przesylam skan z Malwarebytes. Wykryte poddałem kwarantannie, co dalej? malwareb.txt (4,1 KB)
@Quassar Pozakladalem dwuetapowa weryfikację gdzie mogłem. Czasami podłączam telefon do pc kablem, podłączyłem to też jakiś czas temu do laptopa. Innego kontaktu nie miał.
Czyli teraz muszę po prostu czekać? Z tym antywirusem coś robić? Czy może skoro Kaspersky ma problemy to spróbować tego drugiego co poleciłes?
Pobrałem i zainstalowalem. Uruchomiłem jako administrator i rozpocząłem szybkie skanowanie (włączyłem ręcznie). Pytało mnie czy przenieść do kwarantanny i o jakies dane zwrotne to dałem tak (czy to zle?). Wykryto 10 bledow i powiedzialo, ze zostało to naprawione czy wyleczone.
Czy jest możliwe, ze nie wykryło ponieważ wcześniej MalwareBytes wział coś w kwarantanne? Czy Malware Bytes moge odinstalowac?
Pobrałem też Kasperskiego na tel i nic nie wykrył.
Przesyłam zapis z ESET, wszystko to jakies stare torrenty. eset2.txt (3,4 KB)
W miedzy czasie możesz też lapka sprawdzić/przeskanować bo jak był podłączony do tej samej sieci mógł go wirus zaatakować również lub też może być coś na nim innego
bylem zapytać bo to de facto laptop mojem mamy (z pracy). Mowi, ze ma jakiegos antywirusa wykupionego firmowego i nim skanuje. To wystarczy? @Quassar
Ten antywirus to ESET wlasnie.
Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\Admin\Downloads fixlist.txt (2,4 KB) “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
Zrobiłem folder w pobranych (tam było FRST) i wkleilem tam program i fixlog. Komputer sie zrestartował.
Jak nazywał się plik wynikowy? Nie mogę bo teraz znaleźć. @iJuliusz
Czy istnieje szansa, ze sie nie zapisał? Czy powinienem jeszcze raz kliknąć napraw?
Nie mogę pobrać ADWCleanera ponieważ MalwareBytes blokuje pobieranie ze wzgledu na trojana