Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z utratą pakietów danych. Posiadam dwa routery: ZXV10 W300 Series oraz ASMAX AR 1004G. Internet ogólnie zle nie chodzi, jeżeli chodzi o strony internetowe, bufforowanie filmow na yt, itp., jedynie podczas grania w gry online. Ping średnio wynosi 54-56 podczas gry. Dodaje screeny, które porobiłem z osobna na każdy router pomiary.
Obrazki zbytnio się nie wyświetlają te na hosting zdjęć pokazują co najwyżej białe tło, a na fotosik brak uprawnień do przeglądania zawartości strony (czyżby administrator zrobił bałagan w uprawnieniach?).
Tylko, że jeżeli chodzi o gry online mam widoczną różnicę, która jest uciążliwa i cieżko jest wtedy grać;/
Teraz zrobióem na 20 i bylo już 15% (3)
Zrobiłem 200 pomiarów na dobreprogramy.pl i wyszło mi 5% (11), ale jak zrobie to programem WinMTR-v092 przy wysłaniu tak conajmniej 250 pakietów wyjdzie mi kolo 50 sptraconych pakietów. Testowałem na pingtest.net i tam straty siegały 25% przy 250 wysłanych pakietach
Mogłeś pokazać wynik WinMTR. Gry łączą się z serwerem często po protokole UDP, który nie posiada żadnych mechanizmów kontroli, więc jeśli pakiet zaginie w sieci, twój komputer nie wyśle go ponownie. Jeśli gra korzysta natomiast z protokołu TCP, to taki pakiet będzie musiał wyslać ponownie, co wydłuża transmisję.
Jeśli strata pakietów jest większa, zgłoś to operatorowi. Z tego co widzę korzystasz z usług T-Mobile, jeśli masz internet mobilny, to musisz się liczyć z tym, że taki sposób komunikacji może być niestabilny. Jeśli korzystasz z łącza adsl, możesz mieć uszkodzoną linię, modem/router itp.
Zgadza się internet mam z T-mobile. Jest to internet domowy ADSL. Co do okablowania to chodzi o wymianę rj-11 czy rj-45?? Ten drugi patrzyłem i to nie od niego. Router był wymieniany, ponieważ standardowy jaki otrzymałem był ZXV10 W300 series. Po poinformowaniu supportu T-mobilem powiedzieli, że może on być wadliwy ale nei znalazłęm gwarancji na wymianę więc kupiłem nowy ASMAX AR 1004g. Próbowałem różnych sposobów:
odłąćzenie telefonu stacjonarnego(podobno jeżeli jest wadliwy może powodować spadki na lini). No nic to nie dało.
podłączenie bez rozdzielacza, czyli bezpośrednio do gniazda telefonu. Też nic.
ponowna konfiguracja, nic.
Pisałem nadal do support’u, więc przyjechali technicy, którzy po moim wytłumaczeniu, że mam straty w pakietach stwierdzili iż nic nie zrobią. Jedynie zrobili niepotrzebny pomiar łącza, jak oni powiedzieli “żeby później nie było”.
WIęc nadal staram się walczyc z supportem. Ale może to być jakiś sposób by to naprawić z mojej “strony”, więc jak jakieś pomysły chętnie będę korzystać.
Pokaż parametry linii. WinMTR testuje mocniej, niż tracert, wysyła więcej pakietów, a routery i serwery często odrzucają zbyt dużą liczbą zapytań ICMP ze względów bezpieczeństwa, więc ze stratą pakietów mimo wszystko trzeba się liczyć podczas takich testów. Na 7 skoku nie ma odpowiedzi, dzieje się prawdopodobnie tak dlatego, że właśnie host domyślnie odrzuca pakiety ICMP.
PS w WinMTR masz takie przyciski jak Copy to Clipboard, Export to TEXT itp., więc nie musisz robić zrzutu ekranu, można skorzystać z tych opcji.
Zauwazyłem również, że przy wysłaniu 250+/- pakietów przez WinMTR w ciągu dnia wynośi do 7% ale w nocy zakres jest już 0-1%. Więc spodziewam się że to od dystrybutora (w tym przybadku T-mobile). Czy może to być wyna mojego router’a? Aczkolwiek nie wydaje mi się ale wole zapytać;]
– Dodane 24.10.2013 (Cz) 20:43 –
Problem rozwiązany. Zadzwoniłem do obsługi, wyłączyli serwery na 2h (okolo) i teraz wszystkie pomiary wskazują 0;] Dzięki za zaangażowanie. Pozdrawiam.