Vista SP 2 czy XP SP 3? Potrzebny stary system

(HardCore IV) #1

Witam, jako, że jestem uczniem technikum informatycznego, mam dostęp do bazy oprogramowania Microsoftu. I tak się zastanawiam, gdyż potrzebny mi stary system, stosunkowo stary, czy wybrać XP z dodatkiem SP 3 czy Vista z SP 2? Sprzęt spokojnie obsłuży te systemy (G530, 6GB RAM, HD5770 tak w bardzo dużym skrócie), jedynie co potrzebuje to wsparcie dla starszych programów, i z góry mówię, że maszyna wirtualna nie robi tego co potrzebuje :wink: Czy Vista jest na tyle stara, że będą na niej działać programy z XP?

(Veers) #2

Jeśli mają działać programy z XP - to wybór powinien być oczywisty …

(XMan) #3

Osobiście polecam Windows XP SP3 32 bit.

Od Visty już jest lepszy na stare programy Windows 7 32 bit.

Kilka tygodni temu zainstalowałem obok Windows XP SP3 dodatkowo na innej partycji Windows 7 Ultimate PL 32 bit.

Wszystkie stare programy działają ale zarówno na Viście oraz Windows 7 możesz mieć problemy z niektórymi programami.

Windows XP SP3 32 bit. (nie 64 bit. ) powinien spełnić Twoje oczekiwania/wymagania :wink:

Racja tylko w tym wypadku warto zainstalować 32 bit. ponieważ większość starych programów będzie działać :slight_smile:

(rgabrysiak) #4

Wybór jest oczywisty, Windows XP SP3.

(Dragonk) #5

Nie jest to tak, że pozwala wykonywać 2x więcej obliczeń. Różnicą są tylko rejestry i rozkazy. Poza tym można poszukać sobie wykresy różnic wydajności w necie, jak jest 20% to i tak już sporo. Poza tym trzeba też wziąć pod uwagę, że większość aplikacji w Windows jest napisana na 32 bit, czyli system i tak wczytuje biblioteki 32bitowe, a aplikacje działają tak, jakby działały w systemie 32 bitowym… No chyba, że myślisz o Itanium, ale to już zupełnie inna architektura… która praktycznie jest wymarła…

(witek-pl) #6