VISTA z FEDORĄ

Jestem zielony jeśli chodzi o głębsze zagadnienia komputerowe, ale chcialbym zainstalować obok Visty (której mam już dosyć, ale ze względów zawodowych muszę mieć wina) Fedorę, czy mogę napotkać problemy z odpaleniem kompa (tyczy to notebooka). Czytałęm szereg postów i czasami mói się w nich o problemach z odpoalaniem Visty. Wystarczy tylko przydzielić na dysku partycję sformatowaną w ext3 i na niej posadzic Fedorę?

Osobna partycja dla linuxa i bootloader wystarczają dla XP, nie wiem jak Vista…

Czy możesz mi wyjaśnić, co to jest bootloader?

W dużym uproszczeniu program, który pozwala na uruchomienie wybranego systemu, w tym przypadku po uruchomieniu kompa będziesz miał do wyboru Vistę i Fedorę. Możesz go zainstalować w trakcie instalacji linuxa.

jest to program, w pewnym sensie, który pa załadowaniu się oferuje ci wybór systemu instalacyjnego i np

jeżeli wybierzesz Viste --> załaduje się właśnie Vista

jeżeli wybierzesz Linux --> załaduje się posiadana przez ciebie distro Linuxa

ps. Jak się mylę, to mnie poprawcie :lol: