WD Elements 1TB 3.5"


(Palmereldritch1) #1

Witam,

jestem na kupnie jakiegoś dobrego zewnętrznego dysku twardego, na który mogę przeznaczyć ok. 250 zł. Lepiej brać 2,5 calowe czy 3,5 calowe? Na które parametry oprócz pojemności zwrócić uwagę (chodzi mi tutaj czy liczba obrotów jest ważna? im więcej tym lepiej?)

Czy dyski firmy ADATA to dobre dyski? Pytam, bo nigdy nie słyszałem o tej firmie, a w sklepie zaproponowano mi taki (dość dobry stosunek ceny do pojemności).

co myślicie o czymś takim? http://allegro.pl/adata-500gb-sh02-usb- ... 83778.html

albo http://allegro.pl/dysk-a-data-500gb-usb ... 25499.html

a 3,5" http://allegro.pl/wd-elements-dysk-zewn ... 47085.html

jak jest z tym 3,5" - czy ma on swoje zasilanie tylko przez usb czy trzeba go podlaczac do pradu dodatkowo?


(Pitu902) #2

a może coś takiego? Dysk Samsung S2 Portable HXMU050DA czarny (2,5", 500GB, 8MB, USB) ? jeden już taki zamawiałem i przyznam że działał bardzo fajnie i do tego nie potrzebuje dodatkowego zasilania jest dość mały.

3,5" trochę duże i z reguły potrzebują dodatkowe zasilanie. Powiem tak, zależy do czego potrzebujesz ten dysk czy do przenoszenia tych danych czy będzie tylko leżał w domu. Jeżeli jako przenośny to 2,5" np ten samsung który podałem, aa w domu .. hmm no powiem mógł by być 3,5" ale szukał bym ze złączem ESATA bo jednak USB 2.0 to jednak jest trochę wolne.

A jeśli chodzi o firmę ADATA to nie wypowiadam się bo nie miałem z nią styczności i nie wiem jak te dyski działają.

"eSata maksymalne przepustowości to 150 MB/s oraz 300 MB/s. Jest to prędkość znacznie większa niż maksymalna prędkość przesyłania danych przez port USB 2.0 (480 Mbit/s czyli 57 MB/s)"

Możesz zrobić też tak Kupić dysk Dysk Samsung SpinPoint F3 HD502HJ (500GB, 7200RPM, 16MB, SATA/300) za 150 zł do tego obudowę na dysk Welland ME-940J(lub inna 3,5" z złaczem esata) za 60 żł (przykładowo) i masz dobry dysk przenośny 3,5" z złączem esata za 210zł :stuck_out_tongue:


(Palmereldritch1) #3

pitu dzieki za odpowiedz.

dysk 99% czasu bedzie lezal w domu, wiec sklanialbym sie do tego 3,5".

czy dyski z tym zlaczem esata mozna znalezc w takiej cenie jak napsisalem? tj. do 250 zl?


(Pitu902) #4

No powinieneś znaleźć albo zrobić tak (edytowałem post ale napisze jeszcze raz) :

Możesz zrobić też tak Kupić dysk Dysk Samsung SpinPoint F3 HD502HJ (500GB, 7200RPM, 16MB, SATA/300) za 150 zł (albo większy np. 1TB ) do tego obudowę na dysk Welland ME-940J(lub inna 3,5" z złaczem esata) za 60 żł (przykładowo) i masz dobry dysk przenośny 3,5" z złączem esata za 210zł

Esata potrzebuje też dodatkowego zasilania wiec jeżeli mówisz że będzie on leżał w domu 99% czasu więc brał bym 3,5" ze złączem Esata nie ma sensu z USB bo będzie za wolne :slight_smile:


(sdar) #5

Psi , Proszę o zmianę tytułu na bardziej konkretny.

Użyj opcji zmien.gif

Pomocne może być zapoznanie się z TYMI informacjami.


(lazlow87) #6
  1. Jak będzie się walał w domu to bierz 3,5

  2. Ty nie wiem czy to dobry pomysł kupować obudowę. Ja zrobiłem tak że wymieniłem dysk w kompie na 500gb (SATA) a dysk 80gb (ATA) wrzuciłem do przenośnej takiej obudowy. Najlepiej kupować sprawdzonej firmy obudowę na 3,5 bo u mnie to jakaś taka tania i krucha jest.

Zrób sobie wycenę dysków 3,5 usb gotowych i takich które poskładasz sam. Ale jak ja sam przeliczałem pół roku temu to podobne ceny były gotowca i składaka takiego dysku.


(system) #7

Uważaj żeby nie trafić na coś takiego: http://www.vista.pl/artykuly/14788_chin ... niki_.html :razz:


(Palmereldritch1) #8

Zmiana tytułu na WD Elements 1TB 3.5" z racji tego, że takim dyskiem jestem aktualnie najbardziej zainteresowany. Mam nadzieję, że teraz jest już ok.

Więc http://allegro.pl/wd-elements-dysk-zewn ... 47085.html co sądzicie Panowie? ma ktoś? spotkał się ktoś? opłaca się?

-- Dodane 12.04.2011 (Wt) 22:34 --

Szybkie pytanko Panowie. Jak to jest z takim 3,5" dyskiem z własnym zasilaniem? Czy powinien on być zawsze podłączony do kompa i "wstawać" razem z nim? Mnie bardziej interesowałaby taka opcja, że podpinam go sobie do USB tylko wtedy jak chce zrobić backupa jakichś danych.