Witam
Pozwoliłem napisać ten post, bo jestem bezsilny i cały czas nie mogę sobie poradzić z tym problemem, a mianowicie.
-
Jest router D-Link DIR-300, który podłączony jest do sieci w nietypowy sposób - pełni on rolę switcha. Tzn, w firmie jest sieć, którą steruje serwer. W pokoju, gdzie stoi router jest drukarka, która ma skonfigurowany stały adres IP. Jeśli router będzie podłączony standardowo, tj. kabel internet do wydzielonego portu “żółtego”, to drukarka otrzyma adres z zakresu 192.168.0.XXX, a musi mieć adres z zakresu serwera, aby można ją było udostępnić.
-
Laptopy 10 szt. łączą się z poprzez WiFi z tym routerem D-Link DIR-300. Wszystko jest w porządku. Drukarka drukuje, bo jest widoczna w sieci. Laptopy ją widzą. Ale nie o drukarce chciałem…
-
Raz na 2-3 dni, jeden losowy laptop nie może się połączyć, czasem zdarza się że dwa na raz. Nie pomaga:
-
usunięcie zapamiętanej sieci w “Sieci bezprzewodowe”,
-
restart laptopa,
-
restart karty bezprzewodowej,
-
restart routera na 10-15 sekund,
W skrócie, jeśli chcę się połączyć z siecią, otrzymuję wykrzyknik na połączeniu, a inne laptopy w tym czasie bez problemu działają. Drukarka tak samo.
- Laptop, który nie może się połączyć, podczas wykrywania problemu przez system Windows7 pokazuje “Serwer DNS nie odpowiada” (chyba tak to brzmiało).
Po mojemu następuje jakiś konflikt i laptop nie może otrzymać adresu IP z puli adresów serwera, które pobiera sobie router ze względu na to, że działa jako switch.
Na serwerze pojawia się co jakiś czas komunikat, że pula wolnych adresów wynosi około 7-10%, ale do zapchania całej puli nigdy nie doszło.
Dane laptopów (te same wszystkie):
-
Windows 7 Professional SP1, 64bit PL
-
DELL Vostro 3350
Wiem, że tutaj jest sporo osób, które znają się na rzeczy i być może uda się namierzyć ten problem.
Dziękuję.