Wifi - brak dostępu do internetu - dwa latpopy - win7

Dobry,

otóż mam problem z którym nie mogę się uporać od kilku godzin. Otóż posiadam dwa laptopy na których chce korzystać z internetu za pomocą wifi.

Od razu zaznaczam że jestem laikiem jeśli chodzi o sieci.

Internet mam coś jak osiedlowa sieć lokalna a router dostałem od kolegi, router netii adsl2+ asmax ar 1004g.

Włożyłem kabel od internetu do wtyczki lan w routerze i uruchomiłem router.

W obu komputerach odpaliłem urządzenie do łączenia się z sieciami bezprzewodowymi.

Wszystko powinno być cacy ale, w jednym komputerze jest internet a w drugim nie ma.

Na pierwszym laptopie w ustawieniach tcp/ip wpisałem liczby adresu ip, maski podsieci, bramy domyślnej i serwera dns, które dostałem od administratora sieci osiedlowej w której mam internet. I na tym laptopie net śmiga doskonale.

Schodki zaczynają się przy drugim komputerze. Nie mogę wpisać tych samych liczb co na laptopie pierwszym, więc ustawiłem automatycznie uzyskiwanie tych adresów. I internetu nie ma. Łączy się z routerem ale przy ikonce połączenia na pasku startu jest żółty wykrzyknik i pisze “brak dostępu do internetu”. Próbowałem wpisać te adresy w ustawieniach tcp/ip które znalazłem w panelu ustawień routera. Nic to nie dało. Mam wyłączone to całe MAC w routerze. I już nie mam pojęcia co można zrobić. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Dodam, że mam Windowsa 7.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam! :smiley:

Myślę, że maska podsieci, serwer DNS oraz brama domyślna mogą pozostać te same jak w danych dostarczonych przez administratora, powinna wystarczyć zmiana IP. Dodatkowo, jaki jest ustawiony tryb pracy routera (bridge czy infrastructure)?

mam do wyboru access point lub wireless bridge i mam wybrane access point, na tym drugim nie wyszukuje w ogóle routera. A jeśli o adres ip to jaki mam wpisać? Wymyślać? ;d bo sie nie znam za bardzo