Mam pewien problem, mam liveboxa podłączonego do komputera PC kablem Ethernet, a laptopa dongle wifi, wszystko było dobrze lecz ostatnio wyjechałem z laptopem, a po powrocie nie mogłem połączyć sie do internetu. Próbowałem reinstalować aplikacjie neo ale bez skutku pod koniec instalacji, po wpisaniu kodu WEP, kiedy jest próba połączenia z liveboxem wyskakuje ze “próba połączenia zakończyła sie niepowodzeniem” a w chmurce tray’a wyskakuje “połaczenie jest ograniczone lub brak łacznosci…”. Co gorsza na komputerze PC, na którym jest internet po restarcie liveboxa wyskakuje ten sam tray co na lapku, z tym ze internet działa normalnie. Za kazdym razem kiedy zrobie restart w podglądzie zdarzen jest Ostrzeżenie
Oraz
Moze to ma coś wspólnego z tym ze ostatnio instalowałem siec Hamachi, która imituje sieć lan przez internet? Siedze juz nad tym któryś dzień i nie moge wpaść na pomysł, może ktoś z was na coś wpadnie?
Jak rozumiem nowy urzytkownik komputera , jesteś zielony i się nie orientujesz
W dniu08.05.2008, o godzinie21:38został dopisany post przez tomaszbohm
wpisz w przeglądarce na komputerze stacjonarnym 192.168.1.1 i naciśnij enter zostaniesz zapytany o nazwe użytkownika i hasło standardowo to
nazwa użytkownika: admin hasło: admin w ten sposób dotrzesz do panelu konfiguracyjnego żywego pudła potem klik w “Sieć bezprzewodowa” a następnie “włącz” potem “zapisz” i “uruchom ponownie” , w tym panelu można miedzy innymi sprawdzić z jakimi parametrami pracuje sieć bezprzewodowa kanał , tryb , zabezpieczenia , ta ostatnia pozycja na laivboxie domyślnie jest ustawiona na WEP zalecana jest zmiana na WPA , potem klik w “konfiguracja WPA” i wymyślasz hasło , zapisujesz wszystkie zmiany na liveboxie , na sam koniec odistaluj aplikacje dostępową od neostrady , jeżeli posiadasz nowego laptopa to prawdopodobnie jest on wyposażony w wbudowaną karte wifi jeśli tak jest to jedyne co musisz zrobić to odczytać adres sprzętowy karty i dodać go do listy adresów MAC na liveboxie -> 192.168.1.1 -> nazwa i hasło -> Sieć bezprzewodowa -> Edytuj liste filtrów MAC -> zaznaczasz Zezwalaj na dostęp do sieci bezprzewodowej tylko komputerom z listy. -> potem w pole :Adres MAC : wpisujesz adres MAC karty z laptopa -> klikasz na Dodaj -> na Zastosuj -> zostaniesz zapytany czy chcesz zapisać zmiany teraz czy później wybierz teraz i zapisz możesz też zrestartować liveboxa .
Adres MAC dongla znajduje się na donglu np: MAC 00ffffff itd. pdczas wpisywania tego adresu w pudło wpisujesz to w następujący sposób 00:ff:ff itd. na końcu nie wstawisz “:”
co do adresu karty wifi wbudowanej w laptopa (jeżeli taką posiada) to odczytasz go za pomocą menedżera urządzeń (przypuszczam że korzystasz z windowsa) .
Sory jeśli post jest trochę mętny , zakręcony i niekompletny , ide dokończyć to piwo
Napisz na PW to pomogę skonfigurować tobie livboxa i laptopa.
Oj nie taki zielony :-), chodziło mi bardziej czy to IP trzeba w konfiguracji liveboxa czy moze w systemie recznie wprowadzić, ale dziękuje za rade :), coś będe kombinował
Przy poprawnej konfiguracji komputer oczyma adres ip od livboxa , czyli po wprowadzeniu hasła umożliwiającego dostęp do twoje sieci bezprzewodowej serwer DHCP ( usługa uruchomiona na routrze ) przydzieli laptopowi jego adres . Livebox ma wbudowane zabezpieczenie polegające na filtrowaniu adresów MAC tj. adresów sprzętowych i dlatego trzeba ten adres dodać do listy , co do aplikacji dostępowej dostarczanej razem z routerem to lepiej ją odinstalować i skonfigurować połączenie ręcznie. Jeżeli chcesz łączyć się z siecią przez dongla to wystarczy jak ściągniesz sterowniki z strony sagema , przypuszczam że używasz XG760A ( wystarczy zapytać google ) a jak laptop ma karte wifi to tak jak pisałem wcześniej , usunąć program do neostrady potem przejść do panelu sterowania i połączeń sieciowych i po prawej stronie powinno być coś do konfiguracji połączenia bezprzewodowego ( nie pamiętam dokładnie , dawno nie używałem windowsa ) wyświetli się okienko z dostępnymi sieciami , wystarczy wybrać swoją , wpisać hasło tj. klucz WEP/WPA ( zależy jakie masz ustawione szyfrowanie ) i po chwili powinieneś mieć połączenie z pudłem .
Jeśli jesteś masochistą to możesz też zadzwonić pod numer 0800102102 to jest “Pomoc Techniczna Neostrady” , jak będziesz miał szczęście to trafisz na kogoś kompetentnego i skorego do pomocy .
Jak tak dalej pójdzie to się z tego jakiś poradnik urodzi , spróbuj przeszukać forum możliwe że rozwiązanie już istnieje.