Win 7 na laptopie podział na partycje

witam zakupiłem dziś laptopa z win7 i mam problem bo chciałem sobie stworzyć 2 może 3 partycje ale po włączeniu wyskoczyły mi już 2 jedna ok690 Gb z win 7 i 2 około 20 jak podzielić tą 1 partycje i jak to zrobić by nie stracić tego windowsa na dysku twardego bo jest tam jakaś partycja systemowa ale nic mi to nie mówi ( zawsze korzystałem z płyty z XP ) której podobno nie można dzielić bo stai się system.

i drugie pytanie jak skonfigurować sieć przez kabel bo wyskakuje mi coś że z DNC że niepoprawne.

Z góry dziękuje za pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach dodam że nigdy nie dzieliłem dysku na partycje nawet w XP więc jeśli mogę to tak żebym to ogarnął

Witam, zerknij na to, powinno ci pomóc z twoim problemem,

http://programyzadarmo.net.pl/forum/poradniki-tutoriale-f25/zmiana-rozmiaru-partycji-t8367.html

, A tu link do pobrania pełnej wersji Pro

http://www.partition-magic-windows7.com/download/PAssist_Pro_forPartners.exe

klucz aktywacyjny z promocji legalny,na priv mogę podesłać jeśli będzie trzeba,pozdro.

Użyj do tego programu EASEUS Partition Master, jest jednym z najlepszych i najbezpieczniejszych

Jak znasz trochę angielski to sobie poradzisz

Poza tym jest pełno poradników, na YouTube znajdziesz zapewne mnóstwo filmików tego dotyczących

Można przecież to zrobić za pomocą systemowego narzędzia. Poradnik

dziękuje za szybką reakcje i pomoc oraz Tomkowi za klucz jak tylko znajdę chwile to się tym zajmę tematem

jeszcze jedno co z internetem przez kabel nie chce mi połączyć się z żadną stroną widzi połączenie lecz ja nie umie go skonfigurować coś z dns jest nie tak w xp nic nie trzeba było konfigurować

Możesz podzielić tylko partycję 690GB , tej 20GB nie ruszaj bo to jest tzw. Recovery - do odzyskiwania systemu w czasie awarii, ataku wirusa , itp., jeśli ją usuniesz lub zmniejszysz - potrzebna będzie już tylko płytka instalacyjna z system jak Ci nawali. :smiley: