Win 7 na SSD a laptop


(Bar Ski) #1

Witam,

mam samsunga RF711-S02PL z dyskiem twardym firmy Hitachi w jednym z dwóch slotów. Dokupiłem do niego ostatnio dysk SSD Samsung serii 830 128GB. Problem wygląda tak, że chciałem na nim zainstalować system, więc sformatowałem hitachi, jednak komputer na początku nie widział SSD (nie miałem go na liście). W zestawie dostalem przejściówkę SATA-USB do korzystania zSSD jak z pen-drive'a, jednak po podłączeniu do innego komputera widziane było urządzenie "USB Production" (sterowniki się zainstalowały, ale komputer widział tylko coś, nie wiedział co, nie można się było do dysku dostać). Włączyłem go z powrotem do laptopa a ten zaczął widzieć go. Chciałem zainstalować na nim system. Winda się rozpakował i zainstalował, po czym zrestartował. Powinien zacząć się konfigurować, jednak wyskoczył błąd "disk read error occured". zainstalowałem system z powrotem na hitachi, sformatowałem ssd i sprawdziłem za pomocą hitachi wszystkie kable oraz obydwie SATAy. za każdym razem wszystko działało, jak należy. Sformatowałem hitachi, a kolejna próba instalacji systemu na SSD zakończyła się tak samo, jak poprzednia.

Jednak kiedy zresetowałem laptopa konfiguracja systemu ruszyła i system się zainstalował. Teraz, kiedy wyłączam komputer mam rosyjską ruletkę: w części przypadków system się uruchamia i działa, w części wyskakuje rzeczony błąd "disk read error occured", a w części windows zawiesza się przy ładowaniu systemu.

W serwisie facet zmienił ustawienia "AHCI Mode Control" z Auto na manual, włączył i wyłączył komputer kilka razy i błąd mu nie wyskoczył, więc stwierdził, że usterka naprawiona. Po powrocie do domu z przykrością muszę stwierdzić, że częstotliwość zawieszeń systemu/ błędów odczytu zmalała, jednak nie zniknęła.

Co może być powodem usterki? BIOS, Dysk czy może laptop?

Z góry dziękuję za wszystkie próby pomocy.

P.S. Boję się, że jak oddam dysk na gwarancję to oni sprawdzą go 2-3 razy, im nie wyskoczy akurat błąd i podważą słuszność gwarancji :frowning:


(adam9870) #2

Możesz poszukać na stronie Samsunga sterowników do dysku i podczas instalacji Windows, na ekranie wyboru partycji na której ma zostać zainstalowany system, skorzystać z opcji Załaduj sterownik.

Możesz spróbować zaktualizować firmware dysku albo BIOS.

Co mówi Google na ten temat?


(falcon89) #3

Próbowałeś włożyć SSD na miejsce Hitachi?

Jak długo masz laptopa?


(pawcio1212) #4

wyciągnij ten dysk HDD i na jego miejsce wsadź SSD i wtedy instaluj


#5

Vexorus , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie,używając przycisku image.php?album_id=20&image_id=4038


(Bar Ski) #6

Dysk SSD sprawdzony programem SSDlife, który pokazuje, że wszystko w porządku.

Zaktualizowany BIOS, AHCI zmienione z auto na manual-enabled i problem znikł.