Windows 10 nie reaguje po uruchomieniu po instalacji Kaspersky Endpoint 10

Witam serdecznie,
Wczoraj zainstalowałem na swoim komputerze oprogramowanie Kaspersky Endpoint Security 10. Instalacja przebiegła pomyślnie, program się uruchomił. W ustawieniach dostosowałem go do swoich potrzeb i wyłączyłem komputer. Teraz, po włączeniu się na nic nie reaguje. Po wpisaniu hasła do systemu albo:

  1. Pojawia się szary ekran
  2. Ładuje się tapeta, ikonki na pulpicie, ale bez ikon na pasku zadań. Nie działa ctr+alt+del, po najechaniu kursorem na przycisk START wskaźnik zmienia się na klepsydrę. Przy próbie wejścia do jakiegokolwiek folderu z pulpitu - nic. Po chwili klikania na oślep pojawia się okno: “Microsoft Windows” nie odpowiada. Oczywiście nie da się go wyłączyć, bo system nie reaguje. Czekałem ponad 30 minut na jakąkolwiek reakcję - nic.

Próbowałem (wszystko z poziomu pendrive z bootowalnym Windows 10):

  1. Przywracanie systemu do punktu poprzedniego, tj. przed instalacją Kaspersky i punktu wcześniejszego => błąd przywracania systemu (nie działa)
  2. Funkcja “naprawa podczas uruchamiania” => nic nie daje
  3. Polecenie sfc /scannow z poziomu bootowalnego pendrive => wszystko ok (chociaż nie wiem, co ten krok miał do końca na celu, ale zawsze warto spróbować)

Czy jest jakiś sposób na odinstalowanie tego Kasperskyego?
Jeśli to się w jakiś sposób przyda, to jako drugi system mam zainstalowane Ubuntu.

Pozdrawiam serdecznie.

Spróbuj spod trybu awaryjnego uruchomić system.
https://www.download.net.pl/jak-uruchomic-windows-10-w-trybie-awaryjnym/n/7053/
Jeżeli się uruchomi to odinstaluj Kaspersky Endpoint 10.

Możesz też użyć DISM na uprawnieniach administracyjnych:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
(gdyby sfc nie pomogło)

Kaspersky Endpoint 10 ?? Kasa wyrzucona w błoto. Win10 ma zaporę i antywirusa na 4+

Czy podczas dostosowywania Kaspersky Endpoint Security 10 do swoich potrzeb włączałeś funkcję szyfrowania całego dysku?

Czy podczas dostosowywania Kaspersky Endpoint Security 10 do swoich potrzeb włączałeś funkcję szyfrowania całego dysku?

Szczerze mówiąc, nie pamiętam.

Na szczęście udało się rozwiązać problem. W trybie bezpiecznym przy użyciu narzędzia kaspersky do usuwania ich oprogramowania usunałem program. Okazało się jednak, że program nie odinstalował się w 100%. W centrum zabezpieczeń dalej widniała informacja o tym, że programem chroniącym komputer jest kaspersky, przy czym nieaktywny. Ostatecznie pomogły skany FRST i usunięcie powiązanych z nim wpisów.

Dziękuję serdecznie za pomoc. :slight_smile:

Temat do zamknięcia.