Windows Server 2003, brak połączeń klientów z siecią

Trafiłem do pracowni gdzie jest Windows Serwer 2003 i komputery klienty korzystają z dhcp serwera. I dziś na każdym oprócz serwera jest brak połączenia lub ograniczenie łączności i przypisywany jest dziwny adres: 169.254.x.x z maską 255.255.0.0 . Podobno na komputerze serwera był przywracany system. Co mogło się stać?

Mógł paść switch / hub, może nie działają wszystkie usługi (od których zależny jest DHCP), bądź sama konfiguracja DHCP jest skopana.

od czego zacząć i jak to sprawdzać, z serwerowym windowsem niewiele mam do czynienia.

W konsoli DHCP serwer dhcp pisze że jest uruchomiony.

W zakładce dzierżawy adresów ciągle są 2 adresy z nazwami komputerów (nie zmieniają się), na których i tak nie ma poprawnego adresu z dhcp.

Sprawdź czy serwer przekazuje dalej połączenie, mi to wygląda na to że nie :wink: To że jest dziwny adres to nie problem, ważne by IP było prawidłowo przypisywane, jak dla mnie to DHCP przypisuje ip, ale serwer nie przekazuje netu.

Gdyby tylko nie przekazywał netu, nie byłoby komunikatu:

tylko po prostu nie działałby internet.

Windows SBS Server to jest bardzo specyficzny system. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, proponuję rozpocząć od restartu całej pracowni (wyłączasz wszystko, włączasz serwer, czekasz aż się załaduje, włączasz jakiś komputer w celu sprawdzenia). Jak nie pomoże - jeszcze raz. I dopiero będziemy myśleć.

Kpc21 , zrobiłem tak 3 razy, jutro wezmę testowy switch i sprawdzę go. Jeśli i to nie pomoże to jakie propozycje dalej? Dowiedziałem się że serwer był naprawiany przy pomocy naprawy systemu. Jednakże najprawdopodobniej brak połączenia na wszystkich klientach występował przed.

Nie znając pełnej konfiguracji systemu oraz sieci - możemy sobie jedynie powróżyć z fusów.

To że konsola DHCP pokazuje że jest uruchomiona - to pikuś. Ważne CO W NIEJ się znajduje. (Zakresy itd.) Możesz ewentualnie sprawdzić listę kreatora serwera, by sprawdzić czy poprawnie skonfigurowano ot choćby dostęp do internetu.

Piszesz że serwer był przywracany i naprawiany - ale CO KONKRETNIE ? Sam system ? Usługi katalogowe ? Po prostu za mało danych … Może choć zerknij do PZS - być może zarejestrowane błędy podpowiedzą coś więcej.