Windows update nie działa po wymianie dysku


(Damian Bany) #1

Hej

 

Wymieniłem dysk w moim Asusie z powodu awarii. Instalowałem już 3 razy windowsa, 2x z płytki recovery dołączonej wraz z komputerem, raz z płytek, które sam nagrałem (na początku jak sie zainstaluje windowsa, to sie pojawia jakaś tam opcja o backupie). Za każdym razem miałem problem z aplikacją windows update. Szukałem chyba wszędzie rozwiązania problemu, nic nie działa. Natknąłem sie na jedno rozwiązanie, które mogłoby mi pomóc, zainstalowanie sterowników do mojego dysku twardego. Na płytce ze sterownikami na pewno były i na pewno zainstalowało sterowniki do starego dysku, więc pewnie stąd problem u mnie. Skąd znaleźć, gdzie szukać sterowniki do mojego kompa?

 

laptop Asus n71vn, windows 7, 64bit

 

dysk WD Blue 750 GB (5400, 8MB, Serial ATA/600)

Kod producenta: [WD7500BPVX]


(Semtex) #2

Dla Twojego dysku system posiada sterowniki i nic nie musisz instalować, Windows Update na pewno nie działa z inne przyczyny, jak się kończy wymuszenie poszukiwania aktualizacji? Jakiś błąd, komunikat?


(Damian Bany) #3

http://i40.tinypic.com/2il1075.png


(Semtex) #4

Tego używałeś http://support.microsoft.com/mats/windows_update/ Użyj opcji “Run Now”

 

post-121324-0-66013800-1385826987_thumb.

 

Następnie ustaw na przykład opcję: poinformuj ale pozwól mi wybrać…


(Damian Bany) #5

Ze strony microsoftu ściągałem już pare rzeczy i nie pomagało.

 

To co podałeś też nie pomogło. Co prawda pokazało, że usunęło problemy z windows update, ale i tak nie ściąga, nawet po zresetowaniu kompa.


(Semtex) #6

Zastosowałeś to przełączenie opcji WU?

 

Zaktualizuj Windows Update Agent: http://support.microsoft.com/kb/949104


(Damian Bany) #7

po ponownym uruchomieniu (po restarcie systemu) tego programu fix it co podałeś i wciśnieciu pokaż problemy, pokazało mi to:


(Semtex) #8

Zastosuj się do tego poradnika http://www.fixitpc.pl/topic/1230-problematyka-windows-update/#entry183 :slight_smile:

 

Jak nie pomoże to wpisz w szukajkę menu start-> CMD -> klik prawym na wynik -> uruchom jako Admin -> w cmd wpisz sfc /scannow -> enter-> czekasz na zakończenie i restart systemu.


(Damian Bany) #9

Trochę to czasu zajęło. Więc tak, z czynności wstępnych nie rozumiem punktu pierwszego:

1. Ręczne pobranie poprawki z Centrum pobierania i próba instalacji z dysku.

Zdaje się, że link wygasł

 

Uruchomiłem laptopa w stanie czystego rozruchu. Ściągnąłem te narzędzie z metody pierwszej i użyłem - nic nie dało. W narzędziu z metody drugiej od razu skorzystałem z opcji agresywnej - też nic. Z punktu ,weryfikacja poprawności magazynu usług" ściągnałem ten program/narzędzie. Zajmował ponad 400mb i na samym początku wywalił błąd.


(Semtex) #10

Kurde, widzę, że w Twoim przypadku to bardziej skomplikowane niż dotychczas się spotkałem. Sam po czystych instalacjach miewam problemy z WU ale przeważnie po 24h od zainstalowania system sam sobie pobiera łaty i wraca do normy.

Na pasku zadań widzę ikonę centrum akcji z alertem , pewnie dotyczy WU, w moim przypadku skorzystanie z opcji dostępnych tam dla WU (w alercie) często rozwiązywało problem z aktualizacjami.


(Damian Bany) #11

http://pl.tinypic.com/r/2mpz7r5/5


(Dimatheus) #12

Hej,

A w ogóle pokazuje Ci system informację o poprawnej aktywacji systemu?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(falcon89) #13

Kliknij prawym na partycję systemową C, Właściwości, Narzędzia, Sprawdź (tylko pierwsza opcja ma być zaznaczona), kliknij Rozpocznij, Zaplanuj sprawdzanie dysku i uruchom ponownie laptopa.

 

Wykonaj jeszcze raz  sfc /scannow

 

W CMD wklej *

findstr /C:"[SR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

zawartość umieść na http://www.wklej.org/ 

 

 

*“Pożyczone” od Łukash


(Damian Bany) #14

W między czasie chciałem poszukać tego posta na stornie microsoftu jak ktoś miał identyczny problem po wymianie dysku. Mówił, że pomogła mu reinstalacja sterownika dysku. Znalazłem coś innego analogicznego:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/error-code-0xc8000247-cant-install-updates/198166df-9549-e011-8dfc-68b599b31bf5

 

Pierwsza odpowiedź pomogła :slight_smile: Czyli instalujemy Intel Rapid Storage Technology Driver. Wydaje mi się, że komputer zaczął troszeczkę wolniej działać. Z tego co zauważyłem, to zainstalowałem jakąś starszą wersję ze strony supportu hp. I też zauważyłem, że chyba są różne wersje na różne płyty główne. Którą wersję powinienem zainstalować?