Windows XP czy Vista z 40 GB dyskiem


(Mgrochocki1) #1

Witam! Co bardziej opłaca się instalować na dysku 40 GB. Mam mały dylemat. W Szukajce nic konkretnego nie znalazłem.


(Kubakuderski) #2

podaj inne parametry kompa...jak zestaw bdb do dokup dysk większy i vista...jak nie to xp


(Norbertkrajewski) #3

Zdecydowanie odradzam Vistę. Mi obecnie zajmuje około 20 gigabajtów (sam system z łatkami).


(Jonek29) #4

Raczej XP, po roku używania w Viście, miałbyś już pełny dysk.


(Saeros) #5

Popieram, też mam dysk 40 GB, zainstalowałem sobie Vistę i tylko Gadu na niej i zajęte 19,5 GB :expressionless:


(Tekken12) #6

Jeśli nie masz zamiaru zmieniać HDD na większy to instaluj XP. Ja mam partycję systemową o wielkości 50GB :stuck_out_tongue:


(underface) #7

po zainstalowaniu vista ulti... x64 wszustkich programow typu gg odtwarzacz opera, office itp itd system zajmowa mi wraz z tymi prog 25 GB no ale niestety autocad zajmowal duzo;p


(Marius G) #8

Jak ma dobrego kompa z dużo ilością ramu np. 2 gb to Vista będzie chodzić szybciej niż XP :slight_smile: a jeśli chodzi o dysk to się nie wypowiem bo sam mam zajęte 70 gb ale dlatego że mam tam wszystkie programy 8)

Pozdrawiam


(Mgrochocki1) #9

Mam 2GB RAM-u, GeForce 8500GT, PDC 2180 2.0 GHz więc Vista powinna działać. Dobra chłopaki dzięki za pomoc. =D>


(eyeti) #10

:slight_smile: Będzie śmigała xD :stuck_out_tongue:

To optymalna konfiguracja do Visty =P~


(Jonek29) #11

Ja bym wziął XP, będziesz miał o wiele więcej miejsca na programy. Ale i tak wybór należy do ciebie.


(underface) #12

dysk w obecnych czasach to najmniejsze zmartwienie 500 Gb to wydatek oko 300 zl


(Alden Jone) #13

Najlepiej - XP Professional. Ew. zabawa wirtualnymi maszynami i instalacja tam Visty - ale to odradzam :slight_smile:


(Mico) #14

Bierz XP bo jak będziesz miał Vistę to po pół roku potrzebny będzie Ci format.


(underface) #15

skad to mzoesz wiedziec?? miales kiedys viste jak patrze na twoja konfiguracje kompama to chyba nie , co pol roku to byl potrzebny format na xp

jesli nie uzywasz to nie opowiadaj głupot:/

70 % osob ktore wypowiadaja sie negatywnie na temat tego systemu tak naprawde nawet nie mialy go zainstalowanego a co dopiero o uzywaniu go przez pol roku;/


(Gegi2) #16

Ja używałem i Vistę i XP , stanowczo odradzam ci Vistę bo na dysku napewno nie bedziesz miał tylko gadu ,skype i jakies malutkie programy. Jesli konieczenie chcesz Viste to dokup sobie większy dysk. Po za tym kazdy system ma swoje wady nawet Xp je ma ale jak narazie jest on prawie* niezawodny chociarz zdarzaja się wyjątki. Podczas testowania visty wiele programów niedziałało mi , mimo to ,iż używałem wersji Ultimate , Vista jest obrazowo ładna , ma ciekawe (lecz czasem mocno denerwujące) zabezpieczenia ale za to jakich ona wymagań potrzebuje.... lepiej nie pisać. XP można porządnie zabezpieczyć (polecam avast jako antyvirus i comodo jako firewall - sam używam i nigdy mnie one nie zawiodły) i jest dobrze więcej miejsca na dysku . Mamy równie dobre zabezpieczenia ( można np. ściągnąć znany z visty windows defender (jest on w 100% kompatybilny z XP) i system działa a do tego szybciej :smiley:

PS: Również polecam Windows XP Professional SP2 lub SP3


(Mgrochocki1) #17

Dzięki! Temat do zamknięcia. =D> =D>