WinFast TV2000 XP Expert - obraz 'miga'

Mam kartę WinFast TV2000 XP Expert i monitor Hyundai 22" LCD X224wa, którego maksymalna częstotliwość odświeżania ekranu wynosi 75Hz. W związku z tym, że częstotliwość odświeżania z karty tv i monitora nie pokrywają się więc obraz trochę ‘miga’. W czasie oglądania tv z daleka to nie przeszkadza, w czasie używania komputera odłączam antenę i wszystko wraca do normy. Jednak dziś zaczęło się dziać coś dziwnego. Co kilka minut przez około kilkanaście sekund obraz zaczyna ‘migać’ dużo bardziej niż zwykle, tak że człowiek od razu odwraca wzrok. Z czym to jest związane i co mogę z tym zrobić?

Gdyby monitor LCD “odświeżał” obraz nawet 5 razy na sekundę, to i tak nie zauważyłbyś migania. Co najwyżej pokaz slajdów. To nie CRT. W LCD obraz wyświetlany jest “ciągiem”.

Nie znam się na tym kompletnie, więc jeśli mówisz, że nie jest to kwestia odświeżania to pewnie nie jest.

Nie zmienia to faktu, że za każdym razem, kiedy podłączam antenę do gniazda karty tv obraz nie jest płynny. Pojawiają się poziome pasy, które przesuwają się góra/dół. Czy mogę coś z tym zrobić? Czy jest to kwestia jakiś ustawień, które mogę zmienić?

Proszę o pomoc.

Zastanawiam się czy ma znaczenie fakt, że kiedy do gniazdka, do którego podłączony jest komputer podłączam również żelazko to obraz telewizyjny zaczyna “latać” jeszcze bardziej.

…na moje oko masz jakieś przebicie. Czasami na kablach TV takich z klatki aż iskrzy przy podłączaniu do komputera - gniazdko z uziemieniem załatwia sprawę…

Jeżeli go nie masz możesz spróbować podłączyć/uziemić obudowę komputera to grzejnika :wink: Drzemie w nich niezły potencjał :wink:

  1. Mam gniazdko z uziemieniem.

  2. Miałam sprawdzane, czy występuje jakieś przebicie i nic z tych rzeczy.

Może jeszcze jakieś sugestie?

Może po prostu źle dostroiłeś kanały? Inna możliwość, to niewłaściwe podłączenie rozdzielacza sygnału tv, jeżeli masz takowy.