Ostatnio zauważyłem, że na trzech Ovislinkach połączenie z klientami zawiesza się, tzn. nie są już połączeni z siecią, nie ma do nich pingu, a w dalszym ciągu są widoczni w zakładnie “Active Clients” i mają Tx Rate 1 Mpbs.
Czy może mieć to związek z tym, że w sieci ostatnio pojawiła się jedna sztuka WR1043ND [służy jako AP] z firmware OpenWRT? Wyłączyłem na nim DHCP, chwilę później zobaczyłem, że dalej przydziela jakieś adresy ipv6, dlatego jeszcze pocudowałem tam z opcjami DHCP w zawaansowanych i chyba go ostatecznie w pełni wyłączyłem, bo już na WR1043 nie pokazuje mi innych urządzeń, które nie są połączone z WiFi, które rozgłasza. Niestety, wygląda na to, że problem pozostał. Co teraz zrobić?
Czy na WR1043 może być coś źle ustawione?
W logach z 5460 zauważyłem paręnaście razy takie coś:
Mar 10 14:23:08 wlan0: A STA is expired - XX:XX:XX:XX:XX:XX
Mar 10 14:24:13 wlan0: A expired STA is resumed - XX:XX:XX:XX:XX:XX
Wiem - stare 5460, ale już powoli są wymieniane na nowsze [właśnie ta jedna sztuka WR1043 jest w ramach testu]
Sprawdź dzierżawę IP. Dopóki dzierżawa nie wygaśnie, może pokazywać Ci jako aktywnych klientów. Gdy jakiś klient poprosi o taki sam adres IP, DHCP sprawdza czy adres jest wolny (DHCP wysyła zapytanie ICMP do klienta - brak odpowiedzi = adres wolny) i jeśli tak, przydziela innemu klientowi, nawet jeśli dzierżawa nie wygasła.
Poszukaj przyczyny zawieszania się połączenia, sprawdź jeszcze konfigurację urządzeń. Rozumiem, że TP Link działa jako przełącznik?