Witam!
Siostra zwróciła się do mnie o pomoc w wyjaśnieniu sprawy włamania na jej konto na Netflix. Zamieszczam poniżej opis sprawy i proszę o ewentualną pomoc.
Chciałabym opisać swój przypadek bo może też dla kogoś to będzie pomocne. Konto na Netflixie założyłam w marcu 2019 roku. Raz w miesiącu pobierana była kwota za usługę standard. Konto było założone na adres mailowy na poczta.onet.pl. Wczoraj się dowiedziałam (bo zauważyłam w historii banku) że mam pobieraną kwotę za usługę premium. Zadzwoniłam więc na infolinie Netflix zapytać co się dzieje bo ja nie wiem żebym miała aktywną usługę premium i czy to nie pomyłka. Pani mnie poinformowała że mam drugie konto z adresem mailowym @yahoo.pI to na tym koncie widnieją opłaty za usługę premium. Podsumowując pobierali mi opłatę dwa razy w miesiącu raz za usługę premium raz za standard jedną na początku miesiąca a drugą na końcu dlatego się nie zorientowałam. Moje pytanie jest takie - jak to fizycznie jest możliwe i przez co mógł być ten włam? Nikomu nie udostępniałam ani swoich danych ani haseł do poczty i do Netflixa. Czy jest możliwe że ja z poziomu konta przypisanego do poczta.onet.pl nawet nie mam wglądu i świadomości że jest drugie konto? Może haotycznie piszę ale nie znam się na hackerskich działaniach wybaczcie. Mam adres IP tych ludzi mieszkają w Chile zatem nawet jak to zgłoszę na Policję to i tak pewnie nic nie zrobią. Netflix oczywiście umywa ręce nie poczuwają się do jakiejkolwiek odpowiedzialności. Także na tym skończy się moja przygoda z takimi subskrypcjami. Czy ktoś może słyszał o takich podobnych przypadkach? Czy jestem „wyjątkowa”?
Pozdrawiam!