Wolne prędkość połączenia Wi-Fi

Hej, Mam problem z problem z połączeniem Wi-Fi otóż z kolegą wzieliśmy internet W UPC 50Mb/s na spółę płacimy po połowie i jest problem ponieważ ja łącze się do internetu przez Wi-Fi a kolega za pomocą kabla i u niego internet chodzi bardzo dobrze pobiera po kilka Mb/s (3-6Mb/s) i zero “lagów” w grach internetowych a u nie po 20-100 kb/s no i oczywiście straszne “lagi” nawet przy Counter Strike 1.6. Dzieje się to raz na jakiś czas i przez kilka dni. Restowaliśmy modem ale nie pomogło, podpinaliśmy nawet moj komputer u niego pod kabel i prędkość internetu była normalna, pobieranie średnio 2-4Mb/s. Dodam że próbowałem też łączyć się za pomocą netbook’a dziewczyny za pomocą Wi-Fi i jednak rozczarowanie, tak samo jak u mnie bardzo wolne połączenie. Robiłem także test szybkości połączenia za pomocą strony “www.speedtest.net” i wyszło tak " Ping 10-150, Download 0.19 Mb/s a Upload 0.95 Mb/s, dodam że jest to takie wachanie przez minute max dwie jest ok a po chwili jest wolne połączenie. Czy wie ktoś co może być przyczyną? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. :slight_smile:

 

PS. Jeżeli jest jakiś błąd ortograficzny bądź interpunkcyjny to przepraszam jestem dyslektykiem.

1 problem z legalnością tego rozwiązania

  1. jeśli to blok i dzieli was ściana nośna (gruba z licznymi zbrojeniami) to sygnał może być tłumiony

  2. jakim sprzętem dysponujecie, bo może wina leży w słabym ruterze (anteny, lub pracuje tylko w b/g)

Jaki problem z legalnością ? Jeżeli są to np: współlokatorzy to jest raczej normalne. Nie wyobrażam sobie, żebym wynajmował mieszkania z np: 3 innymi osobami i każdy opłacał własny internet. 

 

W jakim sensie mówisz o nielegalności takiego rozwiązania ? Może chodzi Ci o dzielenie łącza po WiFi, bo nie rozumiem. 

  1. w [1] nie jest wspomniane że problem dot. osób mieszkających w JEDNYM lokalu

  2. umowa zawierana jest i dotyczy tylko JEDNEGO lokalu mieszkaniowego. współdzielenie łącza podobnie jak sygnału z kablówki jest nielegalne. bo sygnał wychodzi poza lokal, o którym jest mowa w zawartej umowie

Dokładnie o to mi chodzi. Może zanim zaczniesz kogoś oskarżać o nielegalne postępowanie zapytasz najpierw o szczegóły. 

 

Co do autora tematu to proszę sprawdzić prędkość na innym urządzeniu (routerze, modemie, AP).

Jeżeli macie dostęp do ustawień urządzenia udostępniającego łączę po WiFi jakieś screeny i model tego urządzenia bardzo by pomogły. Jednak moim zdaniem problem się rozwiążę po zainstalowaniu jakiegoś routera od np: TP-Linka (od 150Mb/s w górę). 

  1. czytaj ze zrozumieniem, bo nikogo nie oskarżam, a jedynie sygnalizuję ew. problem złamania umowy na net. w dodatku stanowi to podstawę do zerwania umowy przez operatora, żądania odszkodowania, a nawet odpowiedzialność karną.

  2. po opisie problemu założyłem że to 2 odrębne lokale, bo starty sygnału są duże jak na małe odległości. no chyba, że sprzęt to kompletna tandeta, że ma takie straty na jednej/kilku ściankach działowych

Hej. Po pierwsze @Res czy napisałem gdzieś że to są 2 inne lokale? Nie, więdz nie rozumiem skąd takie założenie. @Xemidra tak sprawdzaliśmy na innym modemie ale dalej tak samo. Z kolegą od niecałego miesiąca wynajmujemy mieszkanie 3 pokojowe a internet mamy od około 2 tygodni a bez sensu brac osobno internet na jedno mieszkanie chodź nie wiem czy istnieje taka opcja. Jutro podam nazwe rutera bo kolega już śpi a nie będę mu po pokoju chodził :p. Dodam że komputer znajduję otwartą dostępną sieć i przy niej internet chodzi normalnie.

 

PS. Pierwsze słyszę że nie można używać “czyjegoś” internetu ;o poczytam o tym bo aż mnie zaciekawiło ;p.

 

To ciekawe, bo jeżeli internet działa wolno na dwóch różnych komputerach to zakładam problem z urządzeniem lub złą jego konfigurację. Inny modem, co przez to rozumiesz ? Chodzi Ci o ten sam model czy całkowicie inne urządzenie ?

 

Sprawdź czy nie masz włączonej drugiej sieci bezprzewodowej. Niektóre modele to obsługują. Być może większy priorytet jest ustawiony na inne WiFi ?

Sprawdź harmonogram (jeżeli masz) i ustawienia kontroli rodzicielskiej. 

 

Jeżeli możesz się zalogować do strony konfiguracyjnej być może nie musisz budzić kolegi xD

Model urządzenia i marka powinna tam być podana. 

Podłączaliśmy inne urządzenie. Właśnie próbowałem się zalogować ale nic z tego nie wychodzi loguje, loguje, loguje i nagle rozłącza z internetem. W UPC rozmawialiśmy z konsultantem i mówiliśmy mu że chcemy internet na “spółkę” bo bez sensu brać osobno jak korzystamy tylko do przeglądania internetu no i czasem pogramy w tego CS’a dla zabawy no i konsultant powiedział że zero problemu dał nam fakturę kolega przeczytał i podpisywał. Jutro wezmę wszystkie papiery przeczytam dokładnie może tam coś o konfiguracji itp… Kolega to tam podłączał i niby wszystko działało przez jakiś tydzień. Jutro podam model rutera a teraz dziękuję za udzielenie mi wskazówek i dobranoc :slight_smile: