Fachowiec mówi że wina kompa.
Podaj za jaką szybkość (Mb/s) płacisz dostawcy i pokaż (lub opisz) wyniki tego testu: http://www.speedtest.net/ Na mapce wybierz Warszawę i Hosted by Orange.
Aby upewnić się czy wina komputera czy ISP podłącz internet pod inny sprzęt dla testu.
na drugim kompie było 12 Mb/s a na moim 1 mb
wcześniej było dobrze
Może masz skonfigurowane QoS na routerze.
Jeśli nie to zacznij od aktualizacji sterowników karty sieciowej.
co to jest tej QoS
Ograniczanie pasma dla danego urządzenia.
a jak go wyłączyć?
W ustawieniach routera. Mniej więcej w ten sposób może to wyglądać http://tplink-forum.pl/faq-konfiguracja-tp-link-a/konfiguracja-bandwidth-control-na-routerze-tp-linka/
nie mam czegoś takiego
Jak to dokładnie wygląda musiałbyś szukać w instrukcji swojego routera (nie podałeś modelu), choć możliwe że po prostu nie ma takiej opcji i na routerze nie jest nic ustawione. Wtedy zacznij jak mówiłem od aktualizacji sterownika karty sieciowej.
Łączysz się po wifi z internetem czy przewodowo? Prędkość sprawdzasz na speedtestach czy pobierając plik?
sprawdzam na speed testach. z internetem lączę się przewodem do routera