Wybór aparatu fotograficznego

Witam ! Potrzebuję porady. Nie znam się kompletnie chce zrobić prezent chłopakowi ale nie wiem jaki aparat wybrać. Rozważam zakup Kodaka az252 lub Kodaka az401. Co o nich uważacie czy to jest dobry wybór czy raczej wybrać coś całkowicie innego ? Liczę na pomoc !! :blush:
Pozdrawiam ! :blush:

Jaki masz budżet i do jakich (głównie) zastosowań potrzebujesz aparat?

Budżet skromny bo tak do 600 zł . Cele są proste do fotografii zwykłej takiej na własne potrzeby ale myślę że na pewno zdjęcia krajobrazu i filmy też wchodzą w grę :slight_smile: ciężko mi się wypowiedzieć xd co by było najważniejsze. Na pewno żeby zdjęcia były wyraźne i nie rozmywały się nawet przy gorszym świetle i żeby nie gubił ostrości

Miałem podobny aparat do tych, tylko że od Fuji ale parametry i cena prawie taka sama.
Ogólnie to nie kupuj, jakość zdjęć (ziarno) wręcz kłuje w oczy. Po tygodniu aparat skończy w szufladzie i będzie tylko szkoda wydanych pieniędzy i nietrafionego prezentu.

Może pomyśl nad czymś używanym? Ale jakimś fajnym zestawem? Wiem że używany sprzęt nie wygląda za dobrze na prezent, ale często jest klasę wyżej. Sam ostatnio kupiłem używanego bezlusterkowca olympusa na bagnet micro4/3 i dobrałem do tego dwa obiektywy od Zenita za podobną sumę.

Chłopak lubi robić zdjęcia? Tzn, chce się tego uczyć? Bo jak tak to można mu zrobić całkiem fajny retro zestaw np. obiektyw od analoga, adapter, cyfrowy aparat i może jeszcze jakiś statyw z torbą i książka do nauki. Będzie miał bazę żeby dokupować kolejne rzeczy i zabawę przy ręcznym ustawianiu ostrości itp.

Dokładnie tak jest. Interesuje się fotografią dobrze mu to wychodzi tylko nie ma sprzętu . Chce mu właśnie tym pomóc w rozwoju tej pasji :blush: dziękuję za porady super są pomocne !:grinning:

Tylko pytanie gdzie kupić taki zestaw, jak go skompletować ?:thinking:

To może jakąś starszą lustrzankę z podstawowym obiektywem? Potem będzie mógł dokupić kolejne rzeczy - inny obiektyw, filtry, statyw itd.