Wybór routera - co i jak?

Chce kupić router. Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia. Z tego co wiem, są jakieś dwa rodzaje zależnie od łącza DSL i ADSL.

Z tego co się orientuje mam DSLa i do łączenia z internetem potrzebuję programu obsługującego protokuł PPPoE.

Pytanie jest następujące: jaki router kupić żeby mieć w miarę dobry sygnał w nie dużym mieszkaniu (blok) i czy da się podpiąć do niego kabel który idzie z routera do PC stacjonarnego i na kartę sieciową ‘przekazuje’ internet oraz emituje sygnał na łapka (jestem konkretnie w tym zielony i wiem że pytanie jest poniżej krytki)

Fajnie by było kupić router jak najtaniej.

Dziękuje za jakąkolwiek odpowiedz.

Zdecydowanie mogę Ci polecić - TP-LINK TL-WR340G.

Korzystam z niego od ponad pół roku, ani razu go nie resetowałem, wszystko jest OK.

Wspiera protokół PPPoE więc bez problemu skonfigurujesz u siebie internet.

Wi-Fi możesz zabezpieczyć za pomocą WPA2-PSK.

Cena moim zdaniem wzorowa co do jakości produktu, wszystko jest OK.

Czytając tematy poniżej właśnie zauważyłem że duzo ludzi poleca TP-linki.

Mam jeszcze jedno pytanie - o co chodzi z konfiguracja routera pod siebie ? na czym to polega ? co tam można poustawiać ?

Jestem zielony, nigdy nawet nie miałem routera w ręku. Z tego co jeszcze wyczytałem to w routerze może być zainstalowane firewalla dzieki czemu nie trzeba instalować go na PC.

Pyra , konfiguracja routera pod siebie, czyli kopiowanie maca z pc do routera (o ile zajdzie taka potrzeba), ustawienie hasła na wi-fi itd. :slight_smile:

dobra, z tego co widzę to jest możliwość puszczenia kabla z routera do sieciówki w PC. Możecie jeszcze powiedzieć jak wygląda sprawa z sygnałem ? w miarę doby ‘zasięg’ jest ?

Pyra , bardzo dobry, kumpel mieszka ok. 30 m dalej, poprzez ściany (dość grube) łapie jego wi-fi i zasięg też jest dobry 2-3/5 kresek :stuck_out_tongue:

A czy to ma klonowanie adresów MAC? Bo na różnych stronach różnie piszą: raz że ma raz, że nie …