Wybór tunera tv

Szukam taniego tunera tv (analogowego).

Sprzęt, na którym pracuję to:

AMD Athlon 1800+

1.5 GHz

1 GB RAM’u

Zastanawiam się czy z takim sprzętem tuner będzie pracował przyzwoicie?

Opinie użytkowników tunera Leadtek WinFast TV2000 XP Expert BOX PCI są zadowalające dlatego chciałabym zapytać czy ktoś może powiedzieć coś na jego temat? Czy może zaproponujecie coś innego?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

przeczytaj posty: viewtopic.php?f=19&t=246441 i viewtopic.php?f=19&t=256158

porządny a za razem niedrogi tuner tv na pci.

Przeglądałam już te tematy, ale zastanawiam się czy do takiego sprzętu jakim dysponuje jest sens kupować tuner.

Czy będzie działał przyzwoicie?

Nigdy nie miałam do czynienia z tunerem tv, i nie znam się na tym.

w jakim sensie ?? komputer za słaby ?? nic z tych rzeczy, jeśli potrzebujesz odbiornika tv to tuner jest b. dobrym rozwiązaniem.

No cóż, karty telewizyjne są urządzeniami dość chimerycznymi, czasem przy ich instalacji (konfiguracji) trzeba spędzić trochę czasu. Sam mam kartę Winfast TV 2000 XP Expert, która z płytą Asusa P4P800, Intelem P4 2,4GHz, grafiką GF5600 i 1GB ramu - pod systemem Windows XPSP3 działa bardzo dobrze. Przed chwilą sprawdziłem użycie procesora przez aplikację WinFast PRV1 ok. – 5%, zaś użycie pamięci systemowej ok. - 9200KB (podczas oglądania TV). Wniosek z tego taki, że do oglądania TV nie jest potrzebny „mocny” komputer. Inaczej, zaś rzecz się ma przy nagrywaniu z tunera TV - im większa jest jakość i kompresja (w locie) nagrywanego materiału tym bardziej potrzebny jest „mocny” komputer. I tak na koniec – ja, też pewnie nigdy, bym nie miał do czynienia z tunerem TV, gdybym go nie kupił.

Pozdrowił.

A to mam jeszcze pytanie co do karty Winfast TV 2000 XP Expert.

Czy można tam ustawić format obrazu 16:9?

Bo czytałam, że przy niektórych tunerach można ustawić tylko format 4:3