Wyjaśnienia dla klientów Netii!


(Scyzor5) #1

myślę że to co wyczytałem i zamieszczę przyczyni się do tego aby nie powstawały tysiące pytań odnośnie "dlaczego nie mogę się dodzwonić na infolinię netii" lub "macie jeszcze neo?" czy "kiedy zostanę przyłączony!"

jest trochę do poczytania:))))


TP wstrzymuje dane

Przede wszystkim chcieliśmy wiedzieć dlaczego w przyłączeniu do usługi Net24 mogą występować opóźnienia. Jak się okazuje, winę za te opóźnienia ponosi nie tylko Netia.

  • Realizacja zamówień nie jest możliwa bez otrzymania od TP danych technicznych o liniach abonenckich. Tu występują największe opóźnienia - tłumaczy Jolanta Ciesielska, rzecznik prasowy Netii.

Warto dodać, że klienci, którzy ucierpieli z powodu opóźnienia mogą liczyć na rekompensatę w postaci rabatu w wysokości 90% jednej opłaty miesięcznej.

Jeśli chodzi o wspomniane wyżej wątpliwości dotyczące tego, czy wypowiedzenia trafiły do TP, to Jolanta Ciesielska wyjaśniła, że dokumenty te były codziennie wysyłane do Telekomunikacji Polskiej. Dopiero od 5 lutego Netia zaczęła informować klientów o konieczności składania wypowiedzeń osobiście w punktach TP, żeby na pewno zostały wprowadzone do bazy Telekomunikacji do 14 lutego.

Warto dodać, iż Netia i TP przewidziały, że przy całej procedurze zmiany operatora mogą zdarzyć się sytuacje całkowitego pozbawienia abonenta dostępu do internetu. Jak poinformowało biuro prasowe TP, wspomniani operatorzy powołali nawet zespół roboczy mający rozwiązywać takie problemy na bieżąco.

Przedstawiciele Telekomunikacji dodają, że wszyscy klienci, którzy dotychczas nie podpisali umów z operatorami alternatywnymi, a których umowa z TP wygasła 14 lutego 2007 roku na skutek wypowiedzenia, mogą się zwracać do spółki z prośbą o zgodę na cofnięcie oświadczenia woli.

Jeśli nie przez infolinię, to przez internet

Pozostaje jeszcze wyjaśnić kwestię infolinii Netii, z którą nie zawsze da się połączyć.

  • Oferta Netii dla klientów TP spotkała się z dużym odzewem wśród potencjalnych klientów - mówi Ciesielska - mimo rozbudowania naszego call center oraz zatrudnienia dwóch zewnętrznych partnerów, obciążenie linii jest tak duże, że wiele osób nie może uzyskać połączenia z konsultantem. Jednak zgłoszenia można także wysyłać on-line ze strony naszego partnera handlowego, firmy Novem.

Rzeczniczka Netii zapewniła nas, że jej firma nie ma na co dzień problemów z obsługą klientów. Wspomniany przez Parsleya nadzwyczajny tłok na infolinii to po prostu efekt ostatnich migracji klientów pomiędzy operatorami - wyjaśnia Jolanta Ciesielska. W przyszłości firma nie spodziewa się podobnych akcji i obsługa klienta powinna przebiegać normalnie.

Infrastruktura wytrzyma

Przedstawicielka Netii zapewniła nas również, że duży napływ klientów nie nadwyręży możliwości technicznych operatora. - Infrastruktura na pewno wytrzyma. Jest to nowa sieć, naprawdę z ogromnym zapasem. Najważniejsza jest współpraca na styku obu operatorów, czyli Netii i TP..

Jak podaje Jolanta Ciesielska, z usługi stałego dostępu do internetu Net24 korzysta obecnie około 60 tys. klientów. W ostatnim czasie przybyło około 46 tys. zgłoszeń na tę usługę, z czego w przypadku ponad 20 tys. już zostały podpisane umowy. Pozostałe 26 tys. umów jest w drodze do klienta, albo w drodze od klienta do Netii. Dokumenty są dostarczane przez firmy kurierskie.

Z kolei Telekomunikacja Polska poinformowała, że jedynie 1,8% klientów porzuciło neostradę korzystając z możliwości rezygnacji z usługi bez kar umownych. Co ciekawe, przedstawiciele telekomu twierdzą, że liczba osób, które w tym samym czasie podpisały umowę na korzystanie z neostrady, znacznie przewyższyła liczbę osób, które zdecydowały się z tej usługi zrezygnować. Możliwe, że taka sytuacja jest m.in. wynikiem strategii Telekomunikacji, która najpierw nieoficjalnie kusiła bezpłatnym podwyższeniem prędkości, a potem po zdementowaniu tych informacji, w ostatniej chwili zniosła limity na transfer w neostradzie.

Zespół ds. opóźnień TP i Netii

Telekomunikacja Polska i Netia powołały zespół roboczy mający rozwiązać problemy grupy klientów TP, którzy rozwiązując z TP umowę na dostęp do Internetu nie zawarli umowy z Netią lub umowa nie została jeszcze zgłoszona do TP.

Rezygnacja z usługi neostrada tp bez płacenia kary możliwa była w związku ze zmianą regulaminu jej świadczenia. Klienci TP mogli złożyć wypowiedzenie do 14 lutego i podpisać umowę z innym operatorem.

Netia informowała, że wpłynęło do niej ponad 46 tys. wniosków od osób zainteresowanych ofertą dostępu do Internetu. Do tej pory zostało podpisane ponad 20 tys. umów, które zostały lub są właśnie przesyłane do TP.

Telekomunikacja Polska deklaruje, że w przypadku pierwszych 7 tys. osób przejście do nowego operatora - Netii - powinno odbyć się w ustalonym terminie.

Ze względu na ilość podpisanych umów, przesyłania dokumentów wynikającego z procedur oraz innych problemów technicznych, terminy podłączania kolejnych osób mogą trochę się wydłużyć. Tym sposobem cześć użytkowników może zostać odłączona od TP i nie być jeszcze podłączona u innego operatora. W takiej sytuacji TP poinformowała, że byli klienci mogą zwrócić się do niej z prośbą o cofnięcie wypowiedzenia i kontynuowanie wcześniejszej umowy (akceptując zmieniony regulamin). Operator zapewnia, że będzie uwzględniać takie prośby o ile tylko pozwolą na to możliwości techniczne (zwolnione porty modemów mogły w międzyczasie zostać przydzielone nowym klientom). Osoby które rozwiązały umowę z TP mogą oczywiście podpisać kolejną umowę na nowych warunkach.

Netia tymczasem podjęła decyzję, że będzie udzielać 90 proc. bonifikaty wszystkim klientom, których dotkną opóźnienia z uruchomieniem usługi.

Z danych przekazanych przez TP wynika, że umowę na dostęp do Internetu rozwiązało 30 tys. osób, natomiast w tym samym czasie udało się zdobyć 60 tys. kolejnych klientów.

Netia obiecuje przełączyć Internet w ciągu 12 godzin

Netia obiecuje, że wszyscy klienci, którzy skorzystali z promocji Internet dla Klientów TP po 14. lutego, będą mieli dostęp do Internetu w ciągu maksymalnie 12 godzin od momentu wyłączenia neostrady tp.

Ci, którzy podpisali umowę z Netią przed 14. lutego, mogą mieć nawet kilkudniową przerwę. Klientom, u których wystąpi opóźnienie, jako rekompensatę Netia przyzna dodatkowy rabat w wysokości 90% abonamentu za jeden miesiąc.


poza tym nie dzwońcie na infolinie netii tam gdzie tysiące ludzi dzwoni, zadzwońcie do tepsy! ktoś pomyślał o tym???

myślę że to powyższe trochę wyjaśni

pozdrawiam


(PaPuX) #2

TP to matactwa sam ma NETIE ale od 2 lat a nie tylko wtedy kiedy jest promocja. Jestem bardzo zadowolony.

A na szybko to się wszyscy posrają


(Scyzor5) #3

dokładnie a zwłaszcza że większość podpisała umowę zamawiając ją przez neta a czy kontaktowali się z kimś w celu dowiedzenia się że będą opóźnienia? a jeszcze jedno nawet niektórzy wiedzieli że to będzie jakaś przerwa w postaci kilku na którą się zgadzali a teraz mają pretensje do netii że im neostrada działa?!?!?!?!?!?! ludzie zapoznajcie się z prawdziwą drogą przejścia na innego operatora zwłaszcza że każdy wie że Tepsa to Żydy! i chcą uciąć jak najwięcej dla netii i przywłaszczyć jak najwięcej dla siebie! !!

pozdrawiam