Wymiana grafiki w serwisie komputerowym

(Frozenox) #1

Witam! Nie wiem czy to dobry dział. Jeżeli nie to przepraszam.

Otóż jakiś czas temu popsuła mi się płyta główna. Jako, że była na gwarancji oddałem ją do serwisu (Mikronet3 w Szczecinie).

Czekałem dość długo na realizacje reklamacji ale po ok. 4 tygodniach co też nie powinno mieć miejsca odebrałem komputer z naprawioną płytą główną. Gdy tylko wróciłem z nim do domu sprawdziłem czy wszystko w porządku. Ale co się okazało?

Karta graficzna (która nie była reklamowana) zakupiona w innym sklepie została wymieniona. Z Radeona X700 seeries na radeona X1050. Słyszałem że obie karty są na tym samym chipsecie ale gdy popsuje mi się ta karta to nic z nią nie zrobię, a tamta była jeszcze na gwarancji. Zajrzałem do obudowy myśląc że zaktualizowali bios tej karty ale różni się również wyglądem.

Napisałem kilka maili do mikronetu ale panowie z serwisu stwierdzili, że żadnej karty nie wymieniali!

Proszę o pomoc! Nie wiem co robić!

(Garfield) #2

zwróć się do biura obsługi pokrzywdzonych klientów [rzecznik praw konsumentów JNJN] i zgłoś taką sytuację…

…a może coś ci się pomyliło… może miałeś taką kartę wcześniej :wink: ?

(Łukasz14) #3

Frozenox , człowieku powinieneś się cieszyć (!) dali Ci lepszą kartę za free, a Ty jeszcze marudzisz…

(Kolmar) #4

Jeżeli nie jesteś zadowolony z obecnej sytuacji lub złamane zostały warunki na jakich wykonano postanowienia gwarancyjne to można zgłosić się do powiatowego/lokalnego rzecznika praw konsumentów. Ma obowiązek udzielić Tobie bezpłatnej porady prawnej.

http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_kons … rzecznicy/

(Mariosti*) #5

X1050 to straszny bardzo marny low end w porównaniu do x700 który takt w takt jest sporo lepszy od gf’a 6600.

Jeśli masz dowód zakupu komputera z wyszczególnionymi podzespołami (np. na karcie gwarancyjnej) to jazda i reklamować, a jeśli nie masz to tak naprawde nie możesz im tego udowodnić…

(Frozenox) #6

Mam tylko paragon za kartę graficzną. A oni jeszcze mi wmawiają że x700 seeries jest na PCIex 16

(Michal Kolatek) #7

X1050 to karta na podstawie GPU z Radeona 9550, na 100% gorszego od X700, i płyta w niższym standardzie, taka wymiana łamie prawo bo nie można zmieniać sprzętu na gorszy.

Jak masz paragon na kartę to niech wymieniają, a na płytę (czy całego kompa) jakieś papiery chyba musiałeś mieć jak przyjęli sprzęt na serwis.

Zajdź do rzecznika, tam powinni dać taki papier który sklep ma podpisać, za zwyczaj jak oni zobaczą ten papier to szybko zmieniają nastawienie i mają nagłą chęć wymienić towar.

(Frozenox) #8

Sprawa jest taka, że każdy element komputera był kupowany osobno. Tylko płyta główna i obudowa były kupowane w Mikronecie. Ale jakim prawem wymieniają mi działającą kartę graficzną (nie kupowaną u nich) i jeszcze na jakąś gorszą. Tak chyba nie powinno być…

(Garfield) #9

no… nie powinno dlatego zwróc się do rzecznika praw konsumentów :wink:

(Frozenox) #10

Mi się wydaje, że oni uszkodzili moją kartę i teraz udają. Ale jak mam im to udowodnić?

(Kolmar) #11

Człowieku czy Ty głuchy jesteś !!

(Garfield) #12

nie nie… oni wzięli tę kartę bo jest teraz najlepsza, opchneli na rynku i dali ci gorszą =D>

po co ty takie głupoty zmyślasz… idź do rzecznika i koniec #-o

(Frozenox) #13

OK! Dzięki za pomoc. :wink: